Inlägg från: Lillsnufflan |Visa alla inlägg
  • Lillsnufflan

Tärna, hur väljer man?!? Hur valde du?

Att bli tillfrågad om att vara tärna är självklart alltid en stor ära oavsett om man hjälper till med några övriga praktiska göromål kring bröllopet eller ej. Tärnans uppgift är traditionellt att vara ett stöd för bruden på bröllopsdagen. Hon kan hjälpa till med påklädning, hålla brudbuketten när man växlar ringar under vigseln, rätta till släpet och lugna darriga nerver. Dessutom brukar hon hålla ett tal under middagen och ordna möhippa. Visst kan hon/de hjälpa till även inför bröllopet om hon/de har tid och man har den relationen att man brukar hjälpas åt med saker i sitt dagliga liv.

• Lillsnufflan

Jag själv hade inte särskilt svårt att välja tärnor. Min lillasyster som jag står väldigt nära var självklar, liksom min barndomsvännina som jag visserligen inte har umgåtts jättemycket med de senaste åren men hon betyder fortfarande väldigt mycket för mig och jag vill verkligen ha henne där.

• Lillsnufflan

Hösten2009 skrev 2008-09-01 13:46:59 följande:

vi kommer ha ett litet bröllop på ca 50 pers, ej kyrkligt.men vill ha tärna och bestman ändå. bestman är bestämt men inte tärna... sjukt svårt val.
    50 gäster är väl inte särskilt lite? Och borgerligt eller kyrkligt har väl heller inget med huruvida man vill ha tärnor och marskalkar att göra?
Svar på tråden Tärna, hur väljer man?!? Hur valde du?