Inlägg från: Maliinka |Visa alla inlägg
  • Maliinka

Kuvertavgift?

Vad tycker ni om kuvertavgift? Jag vill egentligen INTE ha det på vårt bröllop, tycker att gästerna själva ska få bestämma hur mycket eller lite de vill lägga på present (ja, kuvertavgift utesluter ju bröllopspresenter enliget min mening). MEN nu är det så, att det kanske är det enda sättet för oss att kunna ha ett bröllop. Vad tycker ni? Och OM man nu skulle ha det, vad kan vara rimligt att ta?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Kuvertavgift?
  • Maliinka

Ja, det blir väl inte så mycket de får för pengarna kanske. Vi har tänkt att ha ett väldigt enkelt bröllop med buffémat och kaffe och tårta efter det (+ alkohol under middagen). Hade vi haft mer pengar så hade vi ändå haft ett enkelt bröllop, men utan att ta betalt... Nej, det känns inte roligt alls att ta betalt, men om vi nu gör så så hoppas jag att gästerna förstår... Men vi har inte bestämt något alls än... Bara kul att höra hur andra tänker

• Maliinka

Jag tycker inte heller om tanken på kuvertavgift, har alltid sagt att det är okej om andra har det men att jag INTE skulle ha det själv, på mitt bröllop. Så det blir antagligen en annan lösning.

• Maliinka

Okej, jag är ny här så jag visste inte att det var ett känsligt ämne Men alla får ju såklart tycka som de vill! Vi har dock kommit på en annan lösning och kommer INTE att ta ut någon kuvertavgift.

• Maliinka

Dsy04
    Vi har inte pratat färdigt om det, men det lutar åt mellan 70-100 gäster. Men som sagt så har vi bestämt oss för att inte ta kuvertavgift.

Svar på tråden Kuvertavgift?