• SweetSun

Alternativa brudar

Alla gamla trådar har försvunnit från min lista, men det fanns en tråd för alla brudar som ska ha/har haft ett annorlunda bröllop!

Så jag testar igen, ni som inte ska följa "standardnormen", välkommen att prata om era planer!

• Svar på tråden Alternativa brudar
  • Nancy Drew

Jag joinar!

Tror mig ha sett i forumet att du har 50-tal? Nice!

• mysifer

här blir det också alternativt. visserligen inte förrän 2010 men planeringen är igång och det mesta är uttänkt. det blir medeltida/episk saga som tema för vår del.
    50-tal vore också supercoolt att ha!

• SweetSun

Ja vi ska ha 50talskläder, åker i våran fina chvrolet under dagen och komemr nog ha endabrt 40-60taslmusk på festen. men där går väl gränsen ungefär, är inget detaljfreak.

Mysifer, hur har ni tänkt er ert tema? Låter spännande!

Nacy Drew; hur ska ni ha det?

• mysifer

SweetSun: förhoppningsvis kommer vi att vigas i Teleborgs slottspark, annars vid en ruin eller liknande och ha middagen i sån miljö också. min klänning kommer att vara lite medeltids/fantasyinspirerad i ljuslila och silver och jag ska ha pannsmycke i samma färger. min blivande kommer antagligen att ha en rock lite i piratstil, annars medeltidsstuk på hans kläder också. dekorationerna kommer bestå av kronor, trollsländor, grodprinsar, riddare o dyl (vet inte riktigt hur det blir med dukning eftersom vi inte vet var vi ska vara än).
    placeringskorten kommer antagligen att vara små scrolls.

det är ungefär så jag tänkt hittills. våran caketopper är ett älvpar och tårtan tänker jag mig lite som en sagoskog på något sätt.
    musiken på festen kommer inte att följa temat.

• Nancy Drew

Låter coolt, Sweet Sun!

Jag vet egentligen inte om vi är så alternativa, men vi gör det mesta på vårt eget sätt. Vi ska ha festen på en vanlig restaurang, vegetarisk mat, och vår kompis som är jazzmusiker ska spela. Vi ska dessutom försöka ha så mycket ekologiska och klimatneutrala saker som bara är möjligt.

Vad är scrolls för något, mysifer?

• Hemligt i New York

Nancy Drew: Trevligt med vegetariskt och eko!!!

SweetSun: När ska ni gifta er?

Jag är alternativ Gifter mig om 4 veckor hemligt i NY city Hall med endast fotografen som vittne. Jag ska ha en 50-tals inspirerad outfit, halvlång utstående svart kjol med vita prickar och svart korsett med ett svart brett band runt axlarna. Orkidé i håret och m2b har orkidé som corsage. Ingen handbukett.

Bröllopsmiddagen blir på en helvego restaurang som ska vara fin. De ska trycka en egen meny till oss som vi får med oss som minne hem.

Väl hemma blir det först middag hemma för de närmsta, 14 blir vi (hoppas jag, de vet ju inte om det förrän vi gift oss). Då kommer vi bjuda på en libanesisk vegetarisk buffé och en bröllopstårta beställt på Chokladfabriken, svart med rött old school hjärta med våra namn på bandet. Ett par veckor efter det tänkte vi fira ute på en bar med alla vänner och bekanta och bjuda på cupcakes.

Vi filar på inbjudningskort nu, svarta med rött hjärta?Ska skickas ut samma dag som vi gifter oss av mamma som är den enda som vet om våra planer.

• mysifer

Nancy Drew skrev 2008-09-04 07:59:48 följande:

Vad är scrolls för något, mysifer?
    Det är sådana där pappersrullar på pinne eller egentligen ska det väl vara pergament men vi kör på papper som vi ska försöka se lite slitet och gammalt ut.
  • Nancy Drew

Åh, Hemligt... det låter helt fantastiskt. Jag hade velat göra någon liknande variant, men nu fick Mr Drew sin vilja igenom och vi har en fest istället. (Helt förfärligt tycker jag inte att det är...)

Vi är väldigt miljömedvetna annars, så för oss hade det varit konstigt att tänka bort den aspekten bara för att det är bröllop.

Mysifer: Ni får köra barnkalasklassikern med thépåsar....

• Fenixx

åh skoj med ny tråd för alternativa brudar, har saknat det.

vi ska själva ha temabröllop i Sagan om ringen/medeltids-stil.

• Nancy Drew

När gifter sig alla?

Vi gifter oss 17:e januari, om vår tilltänkta festlokal är ledig då. (Hoppas...!)

Svar på tråden Alternativa brudar