Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

Alternativa brudar

här blir det också alternativt. visserligen inte förrän 2010 men planeringen är igång och det mesta är uttänkt. det blir medeltida/episk saga som tema för vår del.
    50-tal vore också supercoolt att ha!

• mysifer

SweetSun: förhoppningsvis kommer vi att vigas i Teleborgs slottspark, annars vid en ruin eller liknande och ha middagen i sån miljö också. min klänning kommer att vara lite medeltids/fantasyinspirerad i ljuslila och silver och jag ska ha pannsmycke i samma färger. min blivande kommer antagligen att ha en rock lite i piratstil, annars medeltidsstuk på hans kläder också. dekorationerna kommer bestå av kronor, trollsländor, grodprinsar, riddare o dyl (vet inte riktigt hur det blir med dukning eftersom vi inte vet var vi ska vara än).
    placeringskorten kommer antagligen att vara små scrolls.

det är ungefär så jag tänkt hittills. våran caketopper är ett älvpar och tårtan tänker jag mig lite som en sagoskog på något sätt.
    musiken på festen kommer inte att följa temat.

• mysifer

Nancy Drew skrev 2008-09-04 07:59:48 följande:

Vad är scrolls för något, mysifer?
    Det är sådana där pappersrullar på pinne eller egentligen ska det väl vara pergament men vi kör på papper som vi ska försöka se lite slitet och gammalt ut.
  • mysifer

vi gifter oss i maj 2010 så det är lååång tid kvar. hade vi haft råd hade jag velat ha det nästa år men det blir svårt.

• mysifer
    SweetSun skrev 2008-09-05 19:53:36 följande:
    vi gifter oss 16 maj =P Hoppas naturligtvis på toppen väder Vi gifter oss på bohus fästning, i ett litet valv, så det ska bli spännade och se hur det blir!
    åh bohus fästningt är otroligt vacker! det kommer säkert bli jättefint att ha vigseln där.
  • mysifer

wow, vilken lokal! kul att ni fick den!

• mysifer

kan inte han också ha medeltida kläder? vad vill han själv ha för något på sig?

• mysifer

så kommer vi också att ha det..från början skulle vi ha medeltida tema men har tänkt om så min klänning kommer bli någon slags blandning mellan medeltid/goth och han vill ha mer traditionell klädsel. vi löser det så att han kommer att ha väst och/eller slips/kravatt i matchande färg och mönster till min klänning för att det ska höra ihop.

Moninan skrev 2008-10-04 14:59:08 följande:
    Han ska ha vanlig klädsel. väst, skjorta ja allt som är "traditionelt". Så jag vet inte riktigt hur det blir med hans och min klädsel tillsammans.
Svar på tråden Alternativa brudar