Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Erfarenhet av att beställa "vanlig" bukett?

Men varför krånga till det?

Varför inte gå till floristen och säga " Jag har en budget på 200 kr (t ex) och jag vill ha en brudbukett. Kan du göra en bukett för dessa pengarna som håller. Jag kan till 99% garantera att ni får en fin brudbukett för 200kr.. Iställe för att kompromissa med att köpa en vanlig.

Allra helst när ni funderar på en vanlig rundbunden bukett

Precis!!

Och om man vill så kan man köpa florist nålar på Panduro hobby t ex och sätta i blommorna

socker86 skrev 2008-09-03 16:06:37 följande:
    Jag kommer be floristen en enkel brudbukett utifrån min budget och sedan eventuellt smycka ut den själv hemma (har gått trädgårdslinjen på gymnasiet men dålig på att binda själv). Då kan jag ju använda mig utav det jag har hemma tex guldtråd (som jag köpt billigt tidigare). Nej jag tycker inte man ska krångla med "beställning" av brudbukett. Även fast man bara vill ha två blommor så kan floristen förvandla två "tråkiga" rosor till något vackert och gamourös för en billig peng.

När jag beställde min så sa jag "Jag vill ha en droppformad bukett,3 corsage, o 1 tärnbukett, MEN de får inte kosta mer än 2000:- gärna mindre" och vad får jag... jo mina blommor utifrån de önskemål jag har : Rosor,gerbera,trollhassel o bär.. Utan att behöva kompromissa. Det är ingen florist som tar illa vid sig över att man ber om att få en billigare bukett som är brudbunden.

De finns bl a på www.wedshop.se

socker86 skrev 2008-09-05 13:49:46 följande:
    Stolen Hearts skrev 2008-09-04 11:02:25 följande:
    Vart köpte du dom där diamanterna på nålar? Hittar bara med pärlor...
Svar på tråden Erfarenhet av att beställa "vanlig" bukett?