Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Någon som varit i Oman?

Hej,

Jag har inte varit där men är sugen på att åka dit. Har en väninna vars föräldrar bott där i många år nu (hennes pappa är pilot åt en shejk) och hon gillar det skarpt. Trevliga människor, fina stränder etc. Oman är ett ganska rikt arabland varför det skiljer sig ganska mycket mot länder som t ex Egypten. Det ska vara bra dykning där också säger dem som vet. Även vacker natur, ökenområdet Wadi Guhl t ex.

• Tooticki

Ska ni verkligen välja charter? Är det inte roligare att boka flyg och hotell separat och slippa "Sällskapsresan..."-känslan

• Tooticki

Ok, det låter bra. Vi bokar i princip aldrig charter så jag är ovan

• Tooticki

Vill ni ha sol och bad? Eller går det lika bra med en mysig stad?

- La Gomera är jag sugen på, verkar underbart, Fuerteventura ska ju också vara bra

- Warsawa, Budapest, Riga, Prag, Wien, Tallinn tycker jag annars verkar spännande

• Tooticki

Det finns avresa till Oman 8/10, boende på 5-stjärnigt hotell, 8 dagar, dubbelrum med frukost för 7585 kr/pers med Solresor.

Det passar väl perfekt!

• Tooticki
    CeciliaA skrev 2008-09-03 16:39:30 följande:
    Nej kap verde, sal ska vara så kargt tyvärr har kollat en del på det med. Jag är ute efter en vacker grön ö mindre än max 8 timmar bort, haha jag kanske kan leta forever :PMen jag försöker iaf.. Annars får jag väl åka tillbaka till Madeira ändå (och övertala min m2b att det är värt de extra pengarna...) eller snällt följa med till grekland som J vill åka till, finns det nån riktigt schysst ö där som är grön, massor med god mat, bra hotell, shopping och fina stränder?
    jag tycker att det låter som La Gomera, fast shoppingen vet jag inget om.
Svar på tråden Någon som varit i Oman?