Någon som varit i Oman?
Vad tyckte ni? Vad är bra resp. dåligt? Är befolkningen lika jobbig där som i egypten/turkiet etc?
Skulle vilja veta mer om det här lite udda resmålet...
Mvh Cecilia
Vad tyckte ni? Vad är bra resp. dåligt? Är befolkningen lika jobbig där som i egypten/turkiet etc?
Skulle vilja veta mer om det här lite udda resmålet...
Mvh Cecilia
Tooticki:
Ja jag har också fått en känsla av att de inte alls är lika påträngande som i egypten, marocko osv som jag aldrig skulle vilja besöka av just den anledningen.
Vad jag vet är det bara solresor som kör charter dit?
Vi ska iväg på en välbehövlig resa första eller andra veckan i oktober och jag funderar på olika alternativ. Har aldrig varit ute såhär sent förut men vi har tänkt hoppa på något billigt erbjudande eller sista minuten är grundtanken.
Oman verkar spännande..
Jag gillar charter upplever det inte alls som sällskapsresan filmerna, så var charter FÖRR. Vi åker alltid charter för smidighetens skull, bokar aldrig mindre än 4 stjärnigt hotell helst 5 stjärnigt och det sållar bort de allra flesta andra i flygplanet så man brukar inte märka att man åker charter men däremot har man tryggheten allt är fixat med transfer det finns hjälp att få om det skulle behövas osv.
Ja det brukar vara sådana som du som är mest skeptiska *ler menande*
Men åh vart kan man åka! Har ca 15.000 i resebudget plus fickpengar, ska vara borta en vecka max 6 timmars flygning.. Tips?
Tooticki: La gomera, teneriffa eller la palma är de kanarieöar jag skulle kunna tänka mig tror jag, har varit på Fuerteventura och deras stränder är fantastiska, dock lite för kargt i övrigt i min smak.
Storstad är inte aktuellt, bor i Stockholm när vi åker iväg vill vi ha lugn och rö på en härlig ö någonstans..
Artist: Har varit inne på siscilien men hittar inga resor dit som inte kostar skjortan, tro man måste boka de resor i god tid, eller har du andra tips? Menorca eller mallorca kan jag absolut tänka mig med..
Det stora blå: Cypern lockar inte alls och det får gärna vara turistigt dit vi åker, jag gillar inte att hamna i människors vardag, vill känna den riktiga semesterkänslan inte massa vardag..
Mille M: Åh du har varit i Oman! Åkte ni med solresor eller reguljärt? Hur är folket, typiskt arabland där man är rädd som tjej? Är det vackert/grönt? Fina stränder? Bra mat? Shopping? Berätta allt :)
Mlle: Då är nog inte Oman platsen för mig tyvärr, tycker det är väldigt obehagligt när det ska kännas så.. Men tack för ditt svar!
Någon med andra tips?
Vad jag vet så åker bara solresor charter dit och de har inget all inclusive hotell däremot verkar det finnas flertal resturanger på hotellen..
Nej kap verde, sal ska vara så kargt tyvärr har kollat en del på det med. Jag är ute efter en vacker grön ö mindre än max 8 timmar bort, haha jag kanske kan leta forever :P
Men jag försöker iaf.. Annars får jag väl åka tillbaka till Madeira ändå (och övertala min m2b att det är värt de extra pengarna...) eller snällt följa med till grekland som J vill åka till, finns det nån riktigt schysst ö där som är grön, massor med god mat, bra hotell, shopping och fina stränder?
Haha fördomsfull absolut! Jag har inte varit på alla platser så man har inte så mycket annat val än att vara fördomsfull, har bara möjlighet att åka utomlands två gånger per år så då vill man att det ska vara perfekt.
Men vi ska nog hitta rätt den här gången med får bara leta vidare...
Kroatien vill vi absolut åka till men det har blivit lite för svalt då tyvärr
Det blev Kreta för oss! Vi kommer bo i en ort som heter Agia Marina och bilder på hotellet kan ni se i min blogg: jockessyrra.blogg.se/
artist: Vi bokade genom airtours! Sök på kreta där så hittar du hotellet!
Ska ni också ut och resa? :)