Någon som varit i Oman?
Vad tyckte ni? Vad är bra resp. dåligt? Är befolkningen lika jobbig där som i egypten/turkiet etc?
Skulle vilja veta mer om det här lite udda resmålet...
Mvh Cecilia
Vad tyckte ni? Vad är bra resp. dåligt? Är befolkningen lika jobbig där som i egypten/turkiet etc?
Skulle vilja veta mer om det här lite udda resmålet...
Mvh Cecilia
CecilaA: Som TEB08 skriver handlar det nog mer om att ta seden dit man kommer och jag ville bara poangtera att det nog ar lite mer mystik och nyfikenhet runt turister i Oman an pa manga andra stallen; - men som jag skrev jag var valdigt mycket "off the track" eftersom jag o min vaninna akte over vid en liten skruttig gransovergang och hamnade verkligen pa den Omanska landsbygden!!
Hmmm...Alla talar sa val om Korsika; har sjalv aldrig varit dar
vad sägs om det här?
www.langley.eu/sv/Sommar/Bokning-resultat/%2c+ARLANDA&date=2008-10-03&length=1&destination=ILE+ROUSSE&adults=2&campaign=
'CeciliaA'
Jag tror du är litet fördomsfull.
Det är väl ingen större skillnad på Grekland och Cypern!
Möjligen är det litet dyrare på Cypern.
Paphos är oxå fint!
www.ving.se/paphos
En karta för orientering: www.infoplease.com/atlas/country/cyprus.html
Haha fördomsfull absolut! Jag har inte varit på alla platser så man har inte så mycket annat val än att vara fördomsfull, har bara möjlighet att åka utomlands två gånger per år så då vill man att det ska vara perfekt.
Men vi ska nog hitta rätt den här gången med får bara leta vidare...
CeciliaA - Kroatien då?
Kroatien vill vi absolut åka till men det har blivit lite för svalt då tyvärr
Jaså Tråkigt för det verkar ju sagolikt annars...
En tjejkompis till mig och hennes kille var i Oman, bodde på ett fem***** hotell all incl. och hon säger att det är bästa resan hon varit på... Åkte med Solresor
Har nyligen varit i Jordanien (det ligger ju i krokarna). Gillade det mycket. Trevliga människor och vansinnigt god mat (vin var det lite sämre med, Mount Nebo - Wine from the Holy Land både rött och vitt kan nog bara beskrivas som ett ok bordsvin ). Aqaba för sol och bad, besöka Petra är en upplevelse och Wadium är väldigt vackert. Har inte varit i Oman men det ska visst vara trevligt.
Det blev Kreta för oss! Vi kommer bo i en ort som heter Agia Marina och bilder på hotellet kan ni se i min blogg: jockessyrra.blogg.se/
Vad heter hotellet och genom vilka har ni bokat?
Hotellet såg jättefint ut, men 8 euro/pp för frukost var rätt häftigt.
artist: Vi bokade genom airtours! Sök på kreta där så hittar du hotellet!
Ska ni också ut och resa? :)