Inlägg från: Timba |Visa alla inlägg
  • Timba

Azorerna

Vilken ö på Azorerna? Har varit på Terceira augusti- december och det var vinter där då = ibland badväder iallafall med våra svenska ögon mätt Men annars jeans och en tröja som plagg. Det regnar mycket under den perioden så ta med regnkläder. Alla nio öar är unika och helt olika varandra! Spännande! Berätta gärna vilken ö!

• Timba

San Miguel är det förståss! Det är den enda ön som har arrangerade resor. Sommartid kan man ta båt emellan öarna men jag skulle inte rekommendera det såhär års

Jag kan säga att Acorerna (och det ska gälla alla öar) är gästvänligt och ganska fritt från kriminalitet (man behöver inte vara rädd att bli rånad etc) då det inte finns någonstans att fly ute i Atlanten... Få kan engelska men på San Miguel är de kanske mer vana då de har turister där. Maten är inte så god. Gillar ni fisk är det ett plus eftersom de äter mycket fisk. Det finns även mycket nötkött på menyn. Jag skulle helt klart rekommendera er att åka runt på egen hand på ön! Då de är ett fredligt och otroligt gästvänligt folk så det är inga problem att få hjälp mer än att det kan bli språkförbistringar. Beträffande shopping så har de det mesta. Jag trodde att jag skulle komma till något slags u-land men de har allt i pryl- och klädväg! Eftersom de ha Euro så är det inte billigt men inhemska saker finns ju alltid till lite lägre priser såsom cigaretter (de tillverkar egna!), portvin (ett måste!) och keramik.

Ni kommer att få jättehärligt! Våga gå utanför charterträsket bara så att ni kommer hem enbart med "turistglasögonen". Det finns så mycket naturupplevelser etc utanför tvillingsjöar och tjurrusning.

Svar på tråden Azorerna