Även personer med bra inkomst och ett någotsånär stort sparkapital kan få det ordentligt knapert när det ska ställas till med bröllop, och jag tycker att TS verkligen inte verkar ha "levt över sina tillgångar" iom att det är ett "billigt" bröllop och många som hjälper till (släkt etc)
Alla har inte samma obegränsade tillgång till pengar som du tycks ha (och jag har personligen väldigt svårt för folk som nedvärderar andras val och prioriteringar utan att veta helheten)och jag förstår inte varför folk tycker att "har man inte råd med bröllop så ska man inte gifta sig". Som om ett giftermål är något som är förbehållet de med god ekonomi och möjlighet att styla inför släkt och vänner med stora festligeheter. Bröllop handlar om KÄRLEK inte om pengar eller dyra ringar eller gåslever!
(och ja, jag blir upprörd, hoppas det märks)
myran69 skrev 2008-09-11 09:09:59 följande:
Men hur tänkte Ni från start?!!Hur vågar man planera bröllop med ej fasta inkomster, och ej heller ha en handlingsplan för hur man löser saker vid oförutsedda händelser.
Kanske ett besök på banken, och få lite kunskap i hantering av ekonomi och planering kunde vara bra för er.
Till TS vill jag bara säga lycka till. Det KOMMER att lösa sig, på något mystiskt sätt gör det alltid det.