• nni

En festlokal i skåne, egen mat o dryck...

Hej!
    Vet att det finns såna här trådar sedan innan, men jag provar på att fråga ändå. Vet ni någon mysig "ganska liten lokal" för 50 pers, där man kan ta med egen mat o dricka. Har tänkt mig Holmåkra loge. Men vill titta på fler. Och inte Logen i Lund, är dyrare och för stor i vår smak. Utan en enkel men mysig lokal alltså? Varsomhelst i skåne, gärna runtomkring Eslöv. Vet om dessa Byastugor. Men har någon positiv erfarenhet från någon av dessa? eller Holmåkra?
    gärna fler tips på andra lokaler!!
    Det står still här och vi vill boka lokal väldigt snart...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 23:19
    Lokalen ska gärna ligga naturfint...! Många krav kanske?! Hihi.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 23:18
    Tack alla!
    Tror vi hittat vår lokal :)

• Svar på tråden En festlokal i skåne, egen mat o dryck...
  • nni

Någon måste väl ha råd eller erfarenhet från sådan lokal i skåne?? :)

• JPerlestam

Enligt min erfarenhet är det inte särskilt lätt att hitta en bra lokal där man kan ta med egen mat och dryck i Skåne, har själv letat som en tok, tills jag fick lov att hyra ett föreningshus vid ett koloniområde. Men du måste känna någon i områdert som hyr den hos dig. Så tyvärr, inga tips här heller. Holmåkra loge var den absolut bästa jag kunde hitta men den var bokad på min bröllopsdag, så jag hade tagit den om jag var du... Lycka till!

• Sebastiána

Hässleholmgården i Hässleholm. Jag har aldrig varit där, men det är ju en gammal herrgård så det borde vara OK. Vandrarhem finns runt hörnet och det är lätt att ta sig till Hässleholm med tåg om man inte har bil.

• nni

JPerlestam; Jag håller med. Verkar vara svårt. Finns ju Byastugor osså men det finns tyvärr inga hemsidor till alla där. Och dom e utspridda, känns inte så roligt att behöva besöka alla när man inte vet. Ska ju kännas helt ok med lokalen. Ja, Holmåkra verkar vara fint och lantligt. Tycker om den. Har du varit o besökt den?
    Bra att det ordnade sig till sist för er.

Sebastiana; Ska kolla upp. Tack!

Någon mer som vet en lokal?

• nni

Sebastiana, har du förresten besökt Hässleholmgården?

• Sebastiána

Nej. Jag har varit utanför men aldrig inuti. Jag vet att en bekants bekants bekants dotter hade sin bröllopsfest där i somras och jag har funderat på att ha min där. Jag vill ju såklart titta på stället först. Det är riktigt billigt, men är kanske därefter. Jag har hört att köket inte har så bra utrustning. Sånt får man ju kolla.

För vår del är det en stor fördel att det finns vandrarhem i anslutning till festlokalen eftersom många gäster är långväga.

• JPerlestam

Jag har tyvärr inte besökt den, ringde först och då den var bokad så fick jag direkt börja leta efter annat, en bekant hade sin fest där i somras o de var mycket nöjda... =)

• nni

Okej! Att det är billigt låter ju toppen, för en herrgård. Att köket inte är så toppen, får man kanske ta?!
    E nog något att besöka.
    Men vet du om de som hade bröllopet där stod för mat o dryck själva??
    Jo, det e klart att det e ett stort + då.

• nni

Ok, JPerlestam. Men roligt att höra positivt om den! Ska nog besöka den snart!
    Tack för infon.

• Sebastiána

Man hyr bara lokalen. Mat och dryck tar man med sig. Jag tror att de har porslin, men tydligen är deras diskmaskin usel och diskar inte riktigt rent, men om man tar catering kan man ju ta servis et.c från dem också så då löser sig ju den biten också.

Svar på tråden En festlokal i skåne, egen mat o dryck...