• IMittEsse

kopparspiral

fredag den 13e skrev 2008-09-11 14:04:43 följande:

Inte svar på frågan men det kanske vore bättre att använda annat preventivmedel tills efter du fött barn? Har själv kopparspiral och fött barn och jag kände ingenting. Blev paff när hon sa att det var klart
    Problemet är ju bara att det finns så få bra preventivmedel utan hormoner. Jag har inte heller fött barn, men blev mer eller mindre knäpp av de hormonella p-medel jag testade(minipiller, p-piller, p-spruta)så jag läste på och bestämde mig för kopparspiral. Jag var otroligt bestämd när jag ringde barnmorskan och även om jag visste att det skulle göra ont så kändes det som att det var värt det.

Var inte sövd, så jag vet tyvärr inte hur det är, TS. Fick heller ingen lokalbedövning, men hade tagit några finfina tabletter och försökte komma ihåg min yogaandning...

Jag satte inte in den i samband med mens, men om en vecka ska den ut efter fem år och samtidigt ska jag sätta in en ny. Och den här gången sa bm att vi ska ta det i samband med mensens slut. Så nu ska jag försöka känna efter som det gör någon skillnad!
Svar på tråden kopparspiral