• MulleNuh

Hur ska jag få honom att förstå??

Usch.. Vi har lite smått pratat om giftermål och visst komemr det att ske! Absolut.. MEN han säger: fan vi har ju inga pengar!!
    Vi tjänar ganska bra.. Men visst vill man alltid ha mer?!

Han verkar tro att alla som gifter sig har MYCKET pengar som man ska punga ut med på en gång!

Hur ska jag få fram att det inte är en katastrof för ekonomin att gifta sig???

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att förstå??
  • MulleNuh

haha ja det var ju enkelt!! Vi har pratat om kanske Maj nästa år, så det är ju inte sååå långt dit! Fast 8 månader.. Och vissa grejer kan man kanske ta på avbetalning..

agtiwi skrev 2008-09-10 20:00:05 följande:
    Enkelt! Gör en kalkyl över ungefärliga kostnader för ert bröllop. Bestäm vilket år bröllopet beräknas ske. Ta kostnaderna delat på antalet månader fram till beräknat datum. Vips så blir det inte så stor kostnad månadsmässigt!!
  • MulleNuh

Jo det gör vi.. Han vill hellre lägga pengar på en bröllopsresa vilket jag tycker är HELT ok! Jag vill/behöver absolut inte ha ett flådigt prinsessbröllop! No no.. Jag luskar GÄRNET efter bra och billiga ställen man kan vara på.. ALLT jag begär är egentligen att vi gifter oss i kyrka.. Det är nog mitt enda krav/önskemål..

didis skrev 2008-09-10 20:12:28 följande:
    Du får nog också acceptera att han hellre lägger pengarna på andra saker och inte tycker bröllop är lika viktigt som du tycker.Pengarna kommer från er båda så rimligen har han också en del att säga till om... och alla tycker inte att bröllop är livets viktigaste händelse.Ni kankse kan kompromissa med ett mindre och billigare bröllop annars?
  • MulleNuh

Jo fast SÅ fattiga är vi inte!
    Jag kan tänka mig att lägga kanske 30.000:-

didis skrev 2008-09-10 20:20:32 följande:
    Själv bröllopet är ju gratis i stort sett, det är kläder resp fest som kostar. Om ni inte har någon större fest utan tex bara champagne och tilltugg för de närmaste som några här har + köper billiga kläder alt tar de ni redan har kan ni komma undan med någon tusenlapp.
  • MulleNuh

Men min syster betalade 130.000:- för sitt.. Visst, det var ett DRÖMBRÖLLOP men det är lite väl saftigt tycker jag.. Jag vill liksom inte bli skuldsatt pga ett bröllop..

• MulleNuh

Njae det vet jag inte.. Men jag tror att om jag hittar nåt bra för ca 40 papp så kan jag fixa det mesta.. Jag får 20.000 av min pappa. Så då är det bara 20 kvar.. Det betalar vi/jag av lätt på några månader..

didis skrev 2008-09-10 20:32:12 följande:
    Hur mycket kan din blivande tänka sig?
  • MulleNuh

haha ok! Skönt att höra! Vi har ändå tillsammans ut ca 35.000/månad. Så FAN om du klarar det ska vi!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-10 21:08:21 följande:
    Vad jag menar är egentligen, att här har din sambo en som inte har haft någon inkomst att skryta om, men ändå fixat det!;)
  • MulleNuh

Ja dom där kinaklänningarna har jag hört om!! Men jag har hittat min drömklänning!!! ÅÅÅÅ... Vad tycker ni om denna??

www.tindra.e-butik.se/show_product_pictures.asp

(hoppas man kan öppna länken)

Frukenob skrev 2008-09-10 21:09:30 följande:
    det fixar ni. Bara dom 20 000 i från din pappa är till stor hjälp. Vi ska ett bröllop för 65 pers och vår budget är på 50 000. En billig underbar klänning kan du hittar du om du kollar in kinaklänningstråden här i forumet och sen gäller det hitta någon bra och billig lokal och catring. ehöver inte va så dyrt. Beställer man saker från usa och kina kommer du undan med en billig pengLYCKA till
  • MulleNuh

Ja visst är den!!! Jag blir helt salig när jag tittar på den! Och 5000:- är inte sååå jäkla mycket tycker jag!!

BrudSeptember2008 skrev 2008-09-10 21:20:33 följande:
    klänningen är underbar!!!!:d
  • MulleNuh

Fy va jobbigt!! Varför ska dom va så jäkla tvära!!! *morr*

Magu78 skrev 2008-09-10 21:20:58 följande:
    Jag förstår precis vad du menar.... Jag sitter typ i samma sits. Men min man är mer att hur lite man än lägger så är det för mycket. Han gör detta för mig, för han vet hur mycket det betyder för mig, men ändå sätter han sig på tvären när jag vill diskutera ämnet. Sen är det så också att vi ska bli föräldrar om ca 1,5 vecka (om jag har tur), så min inkomst är inte så mycket. Jag har lagt upp en kalkylering och vi kommer troligtvis hamna runt 50.000kr. Som tur är ska vi inte gifta om förrän i juli nästa år.
  • MulleNuh

Mjoo.. Fast såg du den jag länkade här uppe!! Jag DÖÖÖR! m vi inte gifter oss så ska jag köpa den och ha när jag går o handlar..

Magu78 skrev 2008-09-10 21:30:09 följande:
    Ett tips om man bara vill ha en enkel klänning är att själva köpa brudsidentyg och låta någon sy upp den till dig. Beror väl lite var man går, men annars har jag hört att det är billigare än att köpa och den blir dessutom sydd till din kroppsstorlek. Jag hade tänkt och göra så här, vågar inte riktigt köpa en klänning, har en del att gå ner runt midjan till nästa sommar och då är det enklare att göra små förändringar ifall det skulle behövas.
  • MulleNuh

Ho ho!!
    Vet ni!?

IDAG har han suttit med mig och skrivit vilka han vill bjuda! Han har tittat på olika menyer! TJOHOOOOOO!!!!!

• MulleNuh

haha japp!

didis skrev 2008-09-11 20:01:41 följande:
    Trägen vinner !! =)
  • MulleNuh

Men halli hallå!

Han vill! Men han har mycket andra planer och drömmar också.. Vi ska köpa hus ckså tex..

MEN jag tror vi nu har kommit överens om hur det ska gå till. Kommer kosta ca 25-30.000:-. Blir kanon!!

JSGJ skrev 2008-09-11 23:00:27 följande:
    Det behöver inte kosta en massa pengar... Det finns garanterat en massa männinskor i er närhet som mer än gärna hjälper tillatt fixa... Köp en begagnad klänning... billigare än att hyra och om du vill kan man sälja den vidare... fixa en grillbuffe... använd någon gammal släktings smycken, lovar att dom uppskattar att bli tillfrågad... Det är bara att använda fantastin och fråga era vänner om hjälp med att fixa... Det är bara en dålig ursäkt... att man inte har råd... Varför vill han inte igentligen...
  • MulleNuh

Och idag har vi (läs jag) bokat kyrka! Den 13 Juni smäller det!

• MulleNuh

Tack!!

haha ja jag kände att det är väl lika bra att boka för jag vet ju att MÅNGA gifter sig den tiden på året. Hade han itne velat så kunde jag ju bara boka av, men det behövdes inte!

1700tal skrev 2008-09-12 19:53:27 följande:
    Oj, bokat kyrka.. Dåså, då är det bara att säga TUSEN GRATTIS!
Svar på tråden Hur ska jag få honom att förstå??