• Kärlek ger näring åt själen

Brist på respekt

Med tanke på all denna bristande respekt för andra så anser jag att jag klarar mig gott utan Bt... jag skulle aldrig för hela mitt liv vilja byta liv med någon av er som håller på att trycka ner andra tjejers tankar om ett romantiskt bröllop genom att sitta och totalt trasha trådarna för att göra ER röst hörd.. ni vägrar läsa inlägg där folk ber er starta nya trådar..

SÅ här kommer mitt bröllop:

Jag kommer att ledas in som en ko av min pappa som kommer verkligen DRA in mig i kyrkan för jag har ingen talan överhuvudtaget och sedan så kommer min m2b att binda fast mig i altaringen eftersom han äger mig.. Dessutom så kommer vi att springa ut eller rättare sagt min m2b kommer att springa medans jag blir hängande efters om en vante... och bröllopsfesten kommer att bestå av en massa korv med bröd för det är vad min m2b älskar.. och sedan så kommer jag att stå och koka all korv själv.. för det är ju trots allt kvinnans plats i hemmet.. KÖKET.. Ve och fasa att jag ska jobba och tjäna egna pengar.. och för at verkligen göra allting ännu bättre så kommer jag inte ha någon talan utan kommer att stanna hemma som en avelsko som jag är.. för jag lever ju trots allt BARA på 2000-talet.

Så tack för denna kossan har fått uppleva de värsta sidorna av folk.. För det bevisar än en gång att bröllop är verkligen visar folks värsta sidor.

Men det är trots allt 3 veckor kvar innan jag gifter mig men jag skiter fullständigt i bt.. för det är mest dominanta kvinnor som tror att de kan konventera andra att tro på exakt samma sak som dem...

tack o hej..

Till er tjejer som vill ha brudöverlämning : LYCKA TILL NI KOMMER ATT BLI DE VACKRASTE BRUDARNA NÅGONSIN!!!

• Svar på tråden Brist på respekt
  • Taha

Puuh..

Allvarligt talat vet jag inte ens vad jag ska säga.
    Gick och läste tråden du refererar till. Att folk orkar!?!

Vem bryr sig vad bakgrunden är. Vad gesten betyder idag är vad du gör den till. Och det är er dag så ni gör som ni vill.

Men se det så här..det är bra att folk läser böcker som får dem att fundera över världen. Synd bara att de inte kan hitta utlopp för sina tankar och funderingar över världsorättvisan på annat sätt än att hitta en brud på BT att hacka på.
    Hehe..lite roligt är det alltid. ;o)

Och man kanske inte alltid formulerar sig som folk vill när man ska argumentera för sin synpunkt men det här är inte en retorikkurs.

Ha det underbart på ditt bröllop och lämna inte BT.

Kram från en superfeminist som defenitivt ska lämnas över av pappa. =o)

• Hope2008

Taha: Det är givetvis ingen retorikkurs... Men det underlättar ju en hel del om man inte hela tiden måste missförstå varandra för att folk är otydliga.. eller hur??

Givetvis finns det viktigare frågor att ägna sig åt, men nu befinner vi oss på ett bröllopsforum och då är det dessa frågor som diskuteras.

SJÄLVKLART ska detta göras med respekt för andra personers åsikter och ingen ska kränka någon annan....

• J D

Det är ju verkligen synd att någon tar så illa upp. Istället tycker jag man bör fundera på andras åsikter och se om det kan bidra med ngt till ens eget tänkande.

Vardagsaktivism är oerhört viktigt om man vill förändra något, att vara tyst är att acceptera. Sedan är det knappast så att man bör hacka på någon personligen, men hur kan man göra det när man inte känner personen i fråga? Självklart för mig är det alltid frågan man har en annan åsikt i när det är ett diskussionsforum. Tråkigt att vissa inte kan se den distinktionen vare sig det är åt det ena eller andra hållet.

Taha skrev 2008-09-11 14:14:18 följande:
    Men se det så här..det är bra att folk läser böcker som får dem att fundera över världen. Synd bara att de inte kan hitta utlopp för sina tankar och funderingar över världsorättvisan på annat sätt än att hitta en brud på BT att hacka på.
  • didis

Det ENDA vi på BT har gemensamt är att vi snart skall gifta oss eller just har gift oss.

Alla kommer från olika social bakgrund, olika åldrar och utbildningsnivå etc. Klart det blir diskussioner då, det är väl det ett forum som detta är till för!

Personangrepp är inte acceptabla men det har jag ärligt talat inte sett på BT (kan finnas ändå). Däremot har jag sett många med ömma tår som reagerar när andra har synpunkter.

Varför fråga om andras synpunkter om man ändå bara vill ha medhåll?

Medsystrar där ute - skinn på näsan behöver man i världen, speciellt vi kvinnor!!

• agtiwi

Personligen stör det mig när jag kliver in i en tråd och svarar på det ts frågar om och sen blir påhoppad för att jag råkat svara något som någon annan inte alls håller med om. Att mina åsikter ska tas upp och liknas vid att vara lika dumt som naismen och dylikt gör mig heligt förbannad samt kommentarer om att jag skulle vara lullig i huvudet.
    Varför måste en del människor bry sig? Det är precis som att det kliar i fingrarna efter att få hitta någon att hacka på.
    Varför kan inte alla som vill ge en ts ett råd få göra det utan att bli påhoppad, man kan väl i stället bara konstatera att han eller hon har inte samma värderingar och tolkningar i livet som jag själv. Ts lär ju ändå göra vad som i slutänden känns bäst för honom/henne.

• didis

Har nå´n skrivit att du är lullig i huvudet?? Det tycker jag är typexempel på vad som inte är acceptabelt.

Att tydliggöra hur symboler och symboliska handlingar kan tolkas kan jag itne se som något personangrepp, dock.

agtiwi skrev 2008-09-11 14:50:01 följande:
    Personligen stör det mig när jag kliver in i en tråd och svarar på det ts frågar om och sen blir påhoppad för att jag råkat svara något som någon annan inte alls håller med om. Att mina åsikter ska tas upp och liknas vid att vara lika dumt som naismen och dylikt gör mig heligt förbannad samt kommentarer om att jag skulle vara lullig i huvudet.Varför måste en del människor bry sig? Det är precis som att det kliar i fingrarna efter att få hitta någon att hacka på. Varför kan inte alla som vill ge en ts ett råd få göra det utan att bli påhoppad, man kan väl i stället bara konstatera att han eller hon har inte samma värderingar och tolkningar i livet som jag själv. Ts lär ju ändå göra vad som i slutänden känns bäst för honom/henne.
  • Mumriks blivande fru

Får jag tillägga en grej i denna diskussion utan att kidnappa tråden? Vad gör man när människor som man är nära och tycker om gör likadant i verkligheten?

Jag kan bli så förbannad när alla runt omkring ska tycka till och tala om vad "man SKA" göra på bröllop och vad "som är TRADITION" och "vad man BÖR göra" utan att man bett om deras åsikt.

Vet inte hur jag ska hantera sånt?!

• Aleta

Tråkigt att du känner så TS!
    Jag tycker att det är roligt att diskutera och menar inte att vara elak. Jag ber om ursäkt om det någongång har uppfattats som så.
    Diskutionerna blir ju vildare när de sker skriftligen eftersom man inte ser varandra och kan uppfatta signaler om att man har sårat den andre t ex.

Grattis förresten till att ha startat en av de livligaste trådarna på länge!

• agtiwi

mumriks blivande fru: Svara att det är trevligt och omtänksamt att de har tips, men att ni redan bestämt i detalj hur ni vill ha det!

• didis

Säg till dem bara! "Jaha så vill du göra men jag vill göra så här"

MEN ta också in vad det säger för det kan vara vettiga saker som du inte tänkt på!

Mumriks blivande fru skrev 2008-09-11 15:01:04 följande:

Får jag tillägga en grej i denna diskussion utan att kidnappa tråden? Vad gör man när människor som man är nära och tycker om gör likadant i verkligheten? Jag kan bli så förbannad när alla runt omkring ska tycka till och tala om vad "man SKA" göra på bröllop och vad "som är TRADITION" och "vad man BÖR göra" utan att man bett om deras åsikt. Vet inte hur jag ska hantera sånt?!
Svar på tråden Brist på respekt