Alla goda ting är tre skrev 2008-09-14 18:14:10 följande:
wingtear: så ni gifter er på julafton?! Vad roligt! Jag tror nog att de flesta tänker bort det "traditionella" julfirandet för att gå på bröllop :) Och det är ju ett tag kvar så ännu finns det tid att planera! Tycker att dt lät jättefint om du kan ha din mammas klänning, skulle jag gärna också haft om funnits kvar
[/citat]
lillP skrev 2008-09-14 16:50:56 följande:
[citat]
Jag skulle tycka att det vore jättekul att få fira en annorlunda julafton med att gå på bröllop. Men det kanske är skillnad om det finns många barn runt en... fast då kan de ju ha julklappsutdelning på morgonen istället Vad kul att du ev ska ha din mammas klänning, vad är det för modell?
Men saken är att hela släkten inte är bjuden, och man kan ju tänka att mina fastrar/moster vill fira jul med sina barnbarn. Speciellt min moster som hade planerat julen hos dottern i sverige (vi bor i finland). Och seriöst, jag skulle inte orka med att ha dem hemma i vår 3:a (ca. 75 kvadrat) i speciellt många timmar
Mammas klänning är enkel, har varit vit-vit för 30 år sen, numera lutar den åt creme. Hög midja, markerad med spetskant, liten puffärm som slutar med samma spets som i midjan. Kjolen är A-formad men inte mer än att den precis går fritt för höfterna. Till den finns en hellång slöja. Den kommer att passa precis om jag bara bantar lite, jag har nästan exakt samma form som mamma, men mden måste tas upp lite då jag är 8cm kortare