December brudar
Vad kul det låter att gifta sig där! Vart reser ni sen? eller är det hemligt?
läste just ditt namn, fick nog svar på min fråga *känner sig fånig...*
Vad som ingår i priset, typ städning (att man inte hamnar på att betala extra, kanske man städar själv men är bra att veta) Hur många personer det får vara i utrymmet, kolla hur många toaletter det finns + om det finns en undanskymd toalett som brudparet samt barn i panik kan använda om det behövs (ingen vill väll stå i kö hur länge som helst men...) ta även reda på om det finns regler på hur sent ni får spela musik, när ni ev. måste avsluta festen och fara. Kolla om gästgiveriet har personal som hjälper till med serveringen (har ni catering redan? om gästgivaren ska sköta detta borde det inte vara problem)
Be dem packa överbliven mat (som är fräsch) i lådor för frys så har ni mat några dagar efteråt (har hört att man inte vill bry sig om att laga mat då)
Detta är lite allmäna tips, samt tips jag fått av folk. Hoppas de är till någon hjälp
Kan ni inte köra mellanting, typ 2-4 drinkbiljetter per person, resten betalar man själv?
Billigare för er och bli antagligen trevligare på festen då det oftast finns någon/några som kommer drika alldeles för mycket (aldrig trevligt stämning då) om det är öppen bar
att jag skulle hålla mig hemma...