DCL skrev 2008-09-29 21:40:41 följande:
jo massor!! Men det var bland annat engrej jag läste i en festhäftestråd som lät kul: att låta våra föräldrar svara på frågor som t.ex. berätta ngt om förlosningen, eller första intrycket av den blivande svärsonen. Men jag kommer inte på fler saker som de kan berätta om, det är liksom bara tomt i mitt huvud... likadant med en annan grej, att ha lite frågor om oss, typ hur vi träffades och så. Skulle vara kul att ha lite roliga frågor, men jag kommer bara inte på nåt... står helt still.... Bli ju ofta så när man tänker för mycket....
Be dem berätta sånna saker de tyckte var kul under er uppväxt, lite pinsamt för er kanske, mycket kul för andra.
Jag var på ett bröllop för några år sen där alla gäster presenterades i häftet. Namn, kopling till paret (vän, släkt, respektive till någon av de tidigare), yrkemt en "funny fact"
Hälften av kvällens diskussioner rörde sig om just den listan. Givetvis var brudparet presenterade. Brudens funny fact var att hennes första allvarliga förhållande var som 14 åring med en kille som hette samma sak som m2b. Brudmodern blev dock en aning paff, hon hade aldrig vetat :-=