Inlägg från: FuzzyGirl |Visa alla inlägg
  • FuzzyGirl

Nån mer som är hopplös med pengar???

Jag och min blivande har inte heller gemensam ekomomi och kommer inte ha det senare heller. Om jag blir sugen på att skaffa en ny dator för 10 000:- eller ett par snygga stövlar för 1000:- ska han få mindre pengar att röra sig med då?
    Eller ska jag behöva be om lov för att handla med de pengar jag har tjänat? Men jag och min blivande tjänar lika mycket..kanske enklare då.
    Stardusty: När jag har dåligt med pengar undviker jag att gå på stan. Det är alltid något man kommer på att man behöver. Sen att betala med kontanter och ha med sig matlåda till jobbet är ett tips. Trist men värt det för att få det bröllop du drömmer om.

• FuzzyGirl

Duchess: Blir ju egentligen på samma sätt som vi har det fast åt andra hållet =) En betalar räkningarna och den andra för över halva summan. Sen sätter man kvitton på övrigt som mat på kylen och stämmer av det nån gång ibland. Vi känner att vi får mer koll på vad som vi gör av med men förstår att det för en del kan bli precis tvärtom- inte alltid man sparar kvitton.

Men min kille kommer nog tjäna mer än mig om några år så då får jag nog försöka överatala honom om en lösning som liknar er ;)

Svar på tråden Nån mer som är hopplös med pengar???