Nån mer som är hopplös med pengar???
Det är så skönt att skriva av sig här på BT för man får alltid en massa bra råd och stöd!
Har nu cirka en månad kvar till bröllopet och har insett att ekonomin för 2009 kommer att bli väääldigt dyster... Det har gått åt en massa pengar till bröllopet såklart och tyvärr mer än jag egentligen har råd med. Men sen har jag liksom blundat för alla andra saker som pengarna gått åt till och intalat mig själv att det funnits pengar kvar. Men så fick jag en chock häromdan då jag ligger rätt mycket back och fortfarande har en hel del kvar att betala inför bröllopet!
Min kära m2b har lånat mig en massa pengar och det är även han som kommer att finansiera det mesta av bröllopet. Givetvis ska jag betala tillbaka allt, för jag vill inte snylta på honom, men det känns bara så hopplöst att jag inte kan hålla koll på mina egna pengar! Har just räknat ut hur mycket jag behöver lägga undan varje månad för alla fasta räkningar + skulden till sambon under 2009 och det blev en rätt stor summa...
Som ni förstår så inser jag ju att jag inte riktigt haft koll på pengarna och nu har jag ju tagit tag i det, men det skulle kännas bra att få höra fler som är eller har varit i samma situation och vad ni gör/gjorde för att få rätsida på ekonomin igen!