• DJB

Festlokal i Uppsala??

Jag skulle bli jätteglad för lite tips på festlokaler i Uppsala... På vårt bröllop blir det ca 150 gäster så det är inte helt lätt detta...
    Någon som har tips med eller utan erfarenhet!?

• Svar på tråden Festlokal i Uppsala??
  • Lakritspuck

Nationerna har stora, vackra lokaler. För de som driver uthyrningsverksamhet i egen regi krävs akademisk anknytning, för de som har restauratör kan vem som helst hyra, men de är dyrare.

Eller vill du ha lokal där man kan ta med egen alkohol och mat?

Bygdegårdarna finns, och Uppsala Bugg&Swing Society i Graneberg. UBBS lokal är stor, det går lätt in 200 pers och den är billig. Däremot har de ofta verksamhet på söndagar så jag tror det ska vara städat runt lunch.

Jaha, det var vad jag kom på just nu.

• Lakritspuck

Jo, för sommarbröllop är Orangeriet i Botaniska trädgården jättefin.

• DJB

Lakritspuck: tack så mycket för hjälpen!

Vi vill gärna ha en lokal där man tar med sig eget.. Jag har försökt få fram information bilder eller liknande om UBBS lokal (visst är det Granebergsparken den heter?) men jag lyckas inge vidare :S Ska testa det igen...

Tack så mkt :)

• DJB

Aaahhh... hittade hemsidan www.ubss.nu och vidare på "uthyrning" fanns det ju bilder!
    Vore smidigt att kunna ha mail-kontakt... men jag skall ringa och kolla med dem!
    Verkar ju stort och jättefint!

• Lakritspuck

Min mamma hade sin disputationsfest där så jag har varit på fest där även om det var ett par år sedan.

Stora kruxet är väl att det inte finns så stort kök. Samt att den ser ut som en lokal, inte herrgård.

Men den är stor och funktionell och rätt billig. Och så går det stadsbussar.

När gifter ni er? I Botan tar man också med sig eget och jag tror att det funkar mellan maj och september. Den är lite dyrare men väldigt pampig.

• Gotlandsbröllop 2009

Några vänner hade sin fest på Länna Herrgård, där fick man ivart fall då ha med eget. Det ligger visserligen en bit utanför Uppsala men de hade fixat skjuts med Lännakatten dit ut vilket var toppen.
    Anna

• DJB

Lakritspuck: Vi gifter oss i Juni (datum inte helt bestämt ännu...). Botan? Vad är det för ställe?
    Det är klart att det skulle vara roligast med något herrgårdsliknande liksom... men samtidigt får man skylla sig själv lite om man bjuder så många gäster :P
    Har inte hunnit ringa till UBSS ännu... men det skall bli intressant att höra vad de har att säga :)

Gotlandsbröllop 2009: Länna, det är också väldigt fint helt sant.. Jag har varit där på något bröllop och fest tidigare. Lännakatten var ju en helt underbar idé! Tack för tipset!

• Igia

I Graneberg är köket nyrenoverat och det är nu installerat en diskmaskin som det inte fanns någon förut... Köket är relativt stort och med två spisar en kyl och en frys. Det får vara 300 i lokalen men det börjar bli trångt vid 250 sittande...

Länna gård som det heter är just nu till salu så hoppas inte på för mkt att de kommer bli en festlokal som hyrs ut till privatpers igen. Det har varit "bara" en konferansanläggning där senaste året.

Lycka till!

DJB skrev 2008-09-12 11:53:51 följande:
    Lakritspuck: tack så mycket för hjälpen!Vi vill gärna ha en lokal där man tar med sig eget.. Jag har försökt få fram information bilder eller liknande om UBBS lokal (visst är det Granebergsparken den heter?) men jag lyckas inge vidare :S Ska testa det igen...Tack så mkt :)
  • DJB

Igia: Tack, tack tack!! Det känns som att det lutar åt Graneberg. Har du varit på eller själv haft fest/bröllopsfest där? Vore roligta att höra lite åsikter :)

• Juliazzb25

Hej!

DEt finns en jätte jätte stor lokal i gamla uppsala som heter storgården.

Min syster hade sin bröllop där för några år sen och jag vet att de fortfarande hyr ut den.

man kan även få nycklarna 2 dagar innan och lämna de på måndag efter festen.

Bussarna stannar precis utanför ifall att gästerna ska ta sig dit och från.

Lycka till

• DJB

Juliazzb25: tack för tipset! du har inte något telefonnummer, mailadress eller annat hittar den inte på nätet..

• Lakritspuck

Alltså Orangeriet i Botaniska trädgården:

Om du står vid slottet och tittar ut mot Botan så ser du ett ljusgult hus med pelare. Det är lokalen.

En kusin till mig gifte sig där för ett par år sedan och det funkade bra. Lokalen är verkligen fin.

• Igia
    DJB skrev 2008-09-12 15:55:18 följande:
    Igia: Tack, tack tack!! Det känns som att det lutar åt Graneberg. Har du varit på eller själv haft fest/bröllopsfest där? Vore roligta att höra lite åsikter :)
    Hej!

Skrev i din gästbok tidigare idag. Har ordnat många fester i Graneberg
  • DJB

Lakritspuck: Ahaa! Vet du om man får ha med sig egen mat dit? Jag skulle nämligen väldig gärna vilja det..

Igia: tack för inlägget! Skall följa upp det snarast ;)

• jacco

Hjälp!!
    är det någon som vet eller kan tipsa mig om en bra bröllopslokal vart somhelst här runtomkring i Uppsala med lagom billigt pris. bröllopet blir av den 25/10-07, men hittar ingen lokal med rimligt pris.

tacksam för allt hjälp

• monkay

Jacco: Gifter du dig 25/10 i år eller nästa år?

Kolla på bygdegårdar runt om i Uppsala, de har ofta bra priser.
    Har hört mkt gott om en lokal i Gamla Uppsala...tror den kallas kaplansgården eller liknande. Den ligger iallafall precis innan järnvägen mitt emot storgården. Är ett rött supermysigt hus
    Tror inte att det är en bygdegård iofs, men tror att den kostar runt 2000 kr (men kan ha fel)
    Kolla på bygdegardarna.se om du är intresserad av en bygdegård

Lycka till!

• jacco

Hej!

Tack, jag gifter mig i år 25/10-08. Jag ska kolla de festlokalerna som du föreslagit.

Tusen tack för hjälpen

• Uppsalapar

Vi gifte oss och hade vår fest på värdshuset Liljan och har bara gott att säga. Vi var 180 personer och hade dansgolv, maten var superb. Superfin och faktiskt mycket billig bröllopstårta. Halva priset från konditorier!! Fin uteservering och mkt trevlig personal! Kan rekommendera dom varmt. Dom  förgyllde vår dag och vi hade inte en enda missnöjd gäst!

Lycka till ! Och njut av dagen när den kommer ;) 

Svar på tråden Festlokal i Uppsala??