• Lakritspuck

Festlokal i Uppsala??

Nationerna har stora, vackra lokaler. För de som driver uthyrningsverksamhet i egen regi krävs akademisk anknytning, för de som har restauratör kan vem som helst hyra, men de är dyrare.

Eller vill du ha lokal där man kan ta med egen alkohol och mat?

Bygdegårdarna finns, och Uppsala Bugg&Swing Society i Graneberg. UBBS lokal är stor, det går lätt in 200 pers och den är billig. Däremot har de ofta verksamhet på söndagar så jag tror det ska vara städat runt lunch.

Jaha, det var vad jag kom på just nu.

• Lakritspuck

Jo, för sommarbröllop är Orangeriet i Botaniska trädgården jättefin.

• Lakritspuck

Min mamma hade sin disputationsfest där så jag har varit på fest där även om det var ett par år sedan.

Stora kruxet är väl att det inte finns så stort kök. Samt att den ser ut som en lokal, inte herrgård.

Men den är stor och funktionell och rätt billig. Och så går det stadsbussar.

När gifter ni er? I Botan tar man också med sig eget och jag tror att det funkar mellan maj och september. Den är lite dyrare men väldigt pampig.

• Lakritspuck

Alltså Orangeriet i Botaniska trädgården:

Om du står vid slottet och tittar ut mot Botan så ser du ett ljusgult hus med pelare. Det är lokalen.

En kusin till mig gifte sig där för ett par år sedan och det funkade bra. Lokalen är verkligen fin.

Svar på tråden Festlokal i Uppsala??