• 090208

Farligt med "stor" lover... :-(

Min man ar ratt stor, och det gor ont ibland. Laste for ett tag sen att man ju kan ta vilken storlek som helst,och gor det ont ska man ga till doktorn.

Min syrra hade samma problem forut, och hennes kille flyttade faktiskt pa hennes spiral! Hon blev gravid saklart...

Nu har jag inte spiral, men ar jatteorolig att min man gor mig illa for livet... Det gor inte alltid ont saklart, och dom stallningarna undviker man ju.

Jag har inga problem med att ga till en doktor och fraga, men jag bor i England och ar inte sa bekvam med engelskan an... Nar man ar sa personlig vill man garna kunna formulera sig...

Nan som har erfarenhet och/eller rad. Vi har inga problem med sjalva sexet, men ibland kanns det som att det stoter emot och da blir jag lite radd...

• Svar på tråden Farligt med "stor" lover... :-(
  • didis

Säg till honom att inte stöta så djupt, det är antagligen livmodermunnen som han stöter i och det ger en dov, obehaglig känsla.

Undvik som du själv skriver ställningar som gör ont men att han gör illa dig för livet tror jag knappast, men det gör förståss ont för stunden.

Trots 20 års "stötande" av samme gubbe lever jag än och har fött 2 barn =)

• 090208
    didis skrev 2008-09-13 17:34:24 följande:
    Trots 20 års "stötande" av samme gubbe lever jag än och har fött 2 barn =)
  • xxs

Känner igen det där att det kan göra rätt ont ibland. Speciellt när man haft ganska vilt sex och kanske inte bryr sig så mycket undertiden eftersom det är skönt samtidigt, men ibland får jag ont efteråt, i nedre delen av magen typ. Som ett tecken på att man kanske borde tagit det lite lugnare ;)

• Tooticki

Jag känner igen mig. För oss är det så att det ibland funkar bra att "stöta djupt" men ibland inte. Vet inte vad skillnaden är egentligen förutom att det ibland gör ont och ibland funkar hur bra som helst!

Vad det gäller detta att få ont i magen efteråt så har jag läst att det inte ska vara någon fara, vi har en massa inre organ och vid en lite vildare omgång kan lemmen stöta till och "flytta" runt lite men det är inte farligt.

• 090208

Sa jag vara lugn alltsa...

Vanligtvis ar det ok, men man vill ju inte alltid ha trist vanilj-sex...

Oj vad blyga vi ar...

• Tooticki
    090208 skrev 2008-09-17 16:24:56 följande:
    Sa jag vara lugn alltsa...Vanligtvis ar det ok, men man vill ju inte alltid ha trist vanilj-sex...Oj vad blyga vi ar...
    Ja, vanilj-sex blir ju lite tråkigt i längden.
  • didis

Vi har rätt mycket luft och annat bös runt tarmar och livmoder/äggstockar så de tål en del.

När jag var gravid fick vi dock samlagsförbud i månad 7 för stötarna påverkade livmodermunnen.

Jag blev jättelessen för jag kände mig så sexig med min mage och ville ha sex jämt (köpte jättesexiga underkläder och så). Maken tyckte inte alls jag var sexig och ställde mest upp för min skull, han berättade efteråt att han tyckte det var skönt med samlagsförbudet, han tyckte jag varit alltför "på". =D

090208 skrev 2008-09-17 16:24:56 följande:
    Sa jag vara lugn alltsa...Vanligtvis ar det ok, men man vill ju inte alltid ha trist vanilj-sex...Oj vad blyga vi ar...
  • Tooticki
    didis skrev 2008-09-17 16:31:01 följande:
    Vi har rätt mycket luft och annat bös runt tarmar och livmoder/äggstockar så de tål en del.När jag var gravid fick vi dock samlagsförbud i månad 7 för stötarna påverkade livmodermunnen. Jag blev jättelessen för jag kände mig så sexig med min mage och ville ha sex jämt (köpte jättesexiga underkläder och så). Maken tyckte inte alls jag var sexig och ställde mest upp för min skull, han berättade efteråt att han tyckte det var skönt med samlagsförbudet, han tyckte jag varit alltför "på". =D
    Haha, vad underbart att du kände dig sexig och vacker, synd bara att han inte var lika sugen!
  • MulleNuh

haha ja detta "problem" känner jag till.. Är inte många ställningar jag grejar med honom..

Men ndet är nog ingen fara.. Han får inte komma in hela vägen helt enkelt..

• didis

Jo han var rätt trött på mig då =D.
    Jag väckte honom mitt i natten o fråga om han var sugen... vi brukar iofs ställa upp för varandra men då tyckte han gränsen var nådd.

Men han sade inget förrän en tid efter förlossningen.

Tooticki skrev 2008-09-17 16:36:35 följande:
    Haha, vad underbart att du kände dig sexig och vacker, synd bara att han inte var lika sugen!
  • Tooticki
    didis skrev 2008-09-17 16:41:06 följande:
    Jo han var rätt trött på mig då =D. Jag väckte honom mitt i natten o fråga om han var sugen... vi brukar iofs ställa upp för varandra men då tyckte han gränsen var nådd. Men han sade inget förrän en tid efter förlossningen.
    Åh, det låter underbart! Tänk om man hade den energin i vardagen!

Scysst att han väntade, hade varit lite taskigt att nobba dig då, låter som en bra man!
  • didis

Tooticki skrev 2008-09-17 16:50:09 följande:

Åh, det låter underbart! Tänk om man hade den energin i vardagen!Scysst att han väntade, hade varit lite taskigt att nobba dig då, låter som en bra man!
    Den bästa!! =D
  • 090208

Han vagade val inte nobba henne!! Full med hormoner, herregud...

Sa man kanske ska diskutera detta med barnmorskan nar man blir pa tjocken..?

• Emma042

Jag frågade faktiskt min barnmorska för ett par år sedan. Hon sa att så länge det inte blev besvärligt för mig så var det bara att köra på. Jag fick klartecken på att jag inte tog skada. Jag var riktigt orolig när jag frågade. Min dåvarande hade riktigt stor, det var så att jag blödde ibland, detta berättade jag, men som sagt hon sa att det var ok.

• didis
    090208 skrev 2008-09-18 17:47:56 följande:
    Han vagade val inte nobba henne!! Full med hormoner, herregud... Sa man kanske ska diskutera detta med barnmorskan nar man blir pa tjocken..?
    haha jag kan vara riktigt bestämd, gravid eller ej...

Som gravid går man ju på kontroller regelbundet. Jag hade för tidiga sammandragningar och livmoderhalsen öppnades delvis i förväg därav samlagsförbudet (som sedan utvidgades till ett totalt orgasmförbud, gissa om det var tufft!).
    Egentligen skulle jag bli sjukskriven eftersom vidgningen var pga stress men jag pluggade då och hann inte vara hemma. Sonen var planerad till januari och jag ville absolut slutföra terminen.
  • Embo81

Livmodertappen "flyttar" sig lite under menscykelns gång. Ibland är den mer framåtriktade och ibland mer bakåt, därför känns det olika under månadens gång.

Tooticki skrev 2008-09-17 09:48:54 följande:
    Jag känner igen mig. För oss är det så att det ibland funkar bra att "stöta djupt" men ibland inte. Vet inte vad skillnaden är egentligen förutom att det ibland gör ont och ibland funkar hur bra som helst!Vad det gäller detta att få ont i magen efteråt så har jag läst att det inte ska vara någon fara, vi har en massa inre organ och vid en lite vildare omgång kan lemmen stöta till och "flytta" runt lite men det är inte farligt.
  • 090208

Vaa??? Shit...

didis skrev 2008-09-18 20:01:36 följande:
    (som sedan utvidgades till ett totalt orgasmförbud, gissa om det var tufft!).
Svar på tråden Farligt med "stor" lover... :-(