LyckligBrud2010 skrev 2008-10-08 09:41:45 följande:
Tror inte många av er har förstått min/vår situation
riktigt.Vi är sambo, är förlovade, har hus, ett barn och ett till på väg. Är i samband med nästa barndop vi tänkte passa på att gifta oss. Vill inte bara gå till rådhuset och gifta mig utan vill ha mitt sagobröllop, men vill inte betala hur mycket som helst då det trots allt handlar om en enda dag i ens liv, kärleken består ju hur det än är.Min sambo har cash sparat så han skulle kunna gifta sig imorron, jag har däremot bara mina
fonder.Vi har inte gemensam ekonomi idag men funderar på detta, är i diskussionsfasen om detta då det är inte världens lättaste grej att lösa då jag tjänar 1/3 av vad han gör just nu som mammaledig.Min M2B har inte friat än, pga av att om vi inte har ekonomin för att gifta oss som vi vill ha det så tycker han det känns dumt att fria nu och sen vänta några år, + att vi dessutom vill gifta oss till sommaren i samband med
dopet.Vi är inte alls oromantiska som vissa säger här i tråden, utan vi planerar först så vi vet att det inte blir problem senare, antingen med ekonomi eller något annat. Det funkar bra för oss och om vi tycker det är okej så ska ingen annan komma och säga annat! Finns ju sagofantasier också där mannen frias och allt är så gulligt rosa, allt planeras inför bröllopet men de tänker inte på den vardag som kommer sen, allt ska betalas, vardagsekonomin kommer som ett brev på posten m.m. m..m m.m. Vi vill inte ligga på rosa moln och leva en fantasivärld utan vi vill stå med båda fötterna på jorden och ha koll på läget! Tror det blir mer romantiskt i längden om jag får säga mittJag vet att om jag får lös pengar så VET jag att min M2B kommer fria på ett mycket personligt och romantiskt sätt, som säkert är mycket mer romantiskt än något annat nått om jag får säga så bara för att vara tvärt emot.Och jag vet fortfarande att jag är myndig, fantastiskt va? Har varit det i 12 år redan.. tror jag fattat det vid det här laget! Är inte det som är grejen. Jag har FÅTT dessa pengar/fonder av mina mycket generösa föräldrar. Jag vill inte sprätta dem på vad som helst. Tror säkert det inte är några problem men vill iaf prata med dem om detta, handlar mer om hur bra kontakt man faktiskt kan ha till sin familj, andra kanske inte har så!!!Tack för mig, denna tråd är inte rolig att läsa längre, blir bara mer och mer förgiftad för min smak:/ trist
Beklagar att du känner så.