• laris

Vad har ni för färgtema?

Vi funderar på att ha grönt,guld och creme vitt. Vilket grönt har vi dock inte bestäm (gräsgrönt eller limegrönt) än. Vi vill även duka mkt med hjälp av naturen (limefrukter/äpplen, långa grässtrån mm). Kanske tom lönnblad som placeringskort .

vad har ni för färgtema och hur sätter det prägel på eran dukning och pyssel kring bröllopet?

• Svar på tråden Vad har ni för färgtema?
  • laris

Kul att det finns en till som ska ha lika färger som vi. Vi kanska kan inspirera varandra med idéer?!

När gifter ni er??

ElinPierre skrev 2008-09-16 12:38:20 följande:
    Vi kommer att ha grönt, vitt och guld!!!Så mycket vi vet är att det gröna finns med på inbjudan, bordsplacering, vigselprogram, festhäfte och tackkort i form av en grön skogstapet plus på några av dessa har vi grönt band.Dukningen är inte hundra spikad än, men en grej som det nog blir är en vas med gröna äpplen och vindruvor. Kanske lite lime i också.Vi har köpt guldiga klotljus (Ikea-rea- 4 st för 5 kr!!) som vi ska göra nåt fiffigt med. Sen funderar jag på att ta in några slags grenar (Vide eller björk med musöron som förhoppningsvis har kommit den 9 maj!) för att göra det ännu mer levande...På baren kommer det att stå några (3 eller 5) olika drinkar färdigblandade med namn framför i olika glas- Gröna såklart!Tärnans klänning kommer vara grön.
  • laris

Vi gifter oss 27/6...Vore jätteroligt om du ville lägga ut lite bilder här.

Vi har faktiskt inte kommit så långt med dekorationsplanerna men jag har lite visioner skulle gärna vilja prova och använda mkt grönt från naturen som tex långa grässtrån runt tygservetterna (vita) och kanske tom spreja kottar med guld och använda de som placeringskorthållare. Men det är bara bilder jag har i huvudet och jag vet inte riktigt om det skulle bli snyggt i verkligheten.

Vad tror du?

ElinPierre skrev 2008-09-16 22:09:05 följande:
    Absolut!Vi gifter oss den 9 maj.. När blir er dag? Har tyvärr inga som helst bilder här då jag mest hänger på BG, men jag kan nog börja lägga in lite här också. .Forumet rör lite mer på sig här om man säger så!!Vad har ni funderat på i dekorationsväg?
  • laris

Wihooooo!

ElinPierre skrev 2008-09-16 22:36:09 följande:
    Laris.. Börjar bygga mitt galleri med en gång!
  • laris

Läckert!

JTN skrev 2008-09-17 22:03:53 följande:
    Vår tanke är svart och vitt
Svar på tråden Vad har ni för färgtema?