• laris

Vad har ni för färgtema?

Vi funderar på att ha grönt,guld och creme vitt. Vilket grönt har vi dock inte bestäm (gräsgrönt eller limegrönt) än. Vi vill även duka mkt med hjälp av naturen (limefrukter/äpplen, långa grässtrån mm). Kanske tom lönnblad som placeringskort .

vad har ni för färgtema och hur sätter det prägel på eran dukning och pyssel kring bröllopet?

• Svar på tråden Vad har ni för färgtema?
  • Stardusty

Vi har grått och mörk rosenrött som huvudfärger, sen kommer temat i övrigt vara höst. Vi kommer ha rönnbärskvistar som dekoration på borden samt höstlöv i filt i brunt, rött och grönt som vi hittade i en liten affär idag

• Vill nu

vi är inne på mörkrött, silver och vitt (frostigt) för vårt vinterbröllop! Funderar på "fejksnö" och iskristaller...

• Nocia

Brun och cerise ska vi ha, trots att det blir ett vårbröllop. Färgerna kommer att finnas med på inbjudningskorten, dukar, servetter, ljus och hemsidan (ska ha en egen bröllopshemsida).

I lokalen där vi ska vara är borden bara 70 cm breda så det finns inte så mycket utrymme för stora dekorationer, tyvärr. Hade tänkt ha en bräda som löpare, som man klädde in i ett vackert tyg (i vårt fall cerisefärgat tyg) så dekorationerna och ljusen kom upp lite grann, så det blev lite dukat på höjden, men det ryms nog inte.

• Elide

Vi ska ha mörkgrön, mörkrött och guld. Dessa färger kommer att finnas med i våra kläder, buketter, dekorationer, inbjudningarna, festprogram och vigselprogram.

• pandis81

vi ska ha benvit,gammelrosa och silver.
    Dessa färger kommer att finnas i kläderna, trycksakerna och eventuellt i dekorationen. Då vi själva inte har så mycket med dukning och servering att göra. men något kommer det säkert att gå igenom där också.

• JPerlestam

Vi har, mörkrött, vitt o guld. Finns med i inbjudningskort, tärnornas och min blivandes kläder, tårtan, dukning och dekorationer, min bukett.

• tolonta

Blått och solrosor var vårt tema. Inbjudningarna var i två olika blå färger, med stansade solrosor och guldigt under. Även solrosbilder som "skuggbilder" bakom texten på inlaga och infoblad. Tärnan och näbben hade blå klänningar, marskalken hade blå väst och kravatt. Jag hade litet blått i mina smycken, buketter och corsage var med solrosor och litet blå blommor. Dukningen var med blå lakan och vitt spetstyg (från Ikea) samt höga glasvaser med blått glaskross i och en solros i varje vas (som låg ovanpå glaskrossen). Tårtan hade vitt marsipantäcke med målade solrosor på, samt blå tvinnad marsipan runt kanten och riktiga solrosor högst upp.

• lillP

TS: kan ni inte ha flera olika nyanser av grönt? Det blir jättefint

Vi har vinröd/burgundy ivory/creme och guld i olika nyanser

• MåM

Vi har mörkrött, rött och ljust rosa - utgår från brudbuketetten....

• VivviM

Vi kommer ha vinrött, grått, vitt och silver....

Svar på tråden Vad har ni för färgtema?