• laris

Vad har ni för färgtema?

Vi funderar på att ha grönt,guld och creme vitt. Vilket grönt har vi dock inte bestäm (gräsgrönt eller limegrönt) än. Vi vill även duka mkt med hjälp av naturen (limefrukter/äpplen, långa grässtrån mm). Kanske tom lönnblad som placeringskort .

vad har ni för färgtema och hur sätter det prägel på eran dukning och pyssel kring bröllopet?

• Svar på tråden Vad har ni för färgtema?
  • augustibrud08

Vi hade cremevitt, rosa och silverdetaljer. Blev jättefint!

• kärleken förde oss samman

ändrat oss lite
    vitt/grönt/guld

• blivandefrularsed

Vårat gick i rosa, vitt och brunt, du kan se i galleriet!

• Dådisån

Vi kommer ha vitt, cerise/mörkrosa, silver.

• socker86

Eftersom vi är en finsk och en svensk som slår samman så blir temat vitt, blått, guld (snyggare alt till gul) och så naturlig grönska på detta då

• kuliJuli

Som vi resonerat hittills kommer vi att använda mycket svart som bas + lite rosa och aprikos i detaljer utan att begränsa nyanserna speciellt hårt, blir säkert allt från gammelrosa till orange och allt däremellan. Blir säkert en del andra färginslag med, speciellt grönt, kanske lite turkost med - det är skönt att inte vara så petig med färgtemat känner jag!! Gult och rött är ju fint med. Tror allt utom blått och silver egentligen passar på vår palett Tur att vi gifter oss under högsommaren, då känns det som man FÅR frossa i färg

• jojoånick09

vi gifter oss hösten ´09 september månad
    färgskala vitt,svart o rött...(vinrött siktar vi på)

• vixxi

Vi ska ha vinterbröllop och färgerna blir vitt, guld och svart. Grönt kommer iförsig få tränga igenom lite på dekorationerna.

• zeddy

Vi gifter oss 13/6-09! Kommer att ha färgerna:
    Ljus turkos (hittar inte riktigt rätt benämning på den rätta färgen ), silver/grå samt vitt.

Jag är jättenöjd med färgerna, gjorde i princip klart inbjudningarna förra helgen och de är jättefina :)

• nni

Rosa i olika nyanser o vitt. Ev grönt.

Ska man ha dessa tre. Passar dessa ihop??

• bröllop080719

Vi hade vitt, silver och mörkrött som färgtema

• lemonbird

Vi kommer ha grönt, vitt och silver, murgröna som tema. Gifter oss i augusti..förslag på andra färger?

• lönnsjö
    nni skrev 2008-10-20 15:45:27 följande:
    Rosa i olika nyanser o vitt. Ev grönt.Ska man ha dessa tre. Passar dessa ihop??
    Jättefint! Vi ska också ha det
  • nni
    lönnsjö skrev 2008-10-20 20:44:45 följande:
    Jättefint! Vi ska också ha det
    Okej, vad skoj! För min ena tärna vill helst inte ha rosa, så funderar på grönt till deras klänningar istället. Sen så e ju grönt skönt :)
  • nässlan87

jag och min sambo har bestämmt att vi kommer ha vinrött och svart men vinrött mest. vi kommer ha två tärnor i bland annat vinröda klänningar och förmodligen en kvinlig marshalk i färgen svart.
    dukningen kommer att gå i mest vinrött med svarta dekorationer.

• guldlockm

Rosa!! I själva bröllopstemat till bukett och dukning.

Bröllopsinbjudan går mest i svart och vitt!!

• augustibrud08

nni

precis så gjorde vi. Vi hade rosa i olika nyanser, silver och lite grönt. Min tärna är inte heller någon rosa tjej så hennes klänning var grön med ett tunt rosa band under bysten. Sen var mina blommor och min mans plastrong rosa och marskalkens slips grön för att matcha tärnan. Det blev jättesnyggt tycker vi.

• Madam Mim

Vi ska ha mörkbrunt, lime och vitt.

• MadTezz

Vi kommer att ha vitt, silver, grått och vinrött. Men det röda kommer bara att vara detaljer. Är rädd för att det ser julligt ut annars med för mycket rött.

• Penguine

Vi ska ha vitt, silver och typ auberginelila.

Svar på tråden Vad har ni för färgtema?