• ElinPierre

Vad har ni för färgtema?

Vi kommer att ha grönt, vitt och guld!!!

Så mycket vi vet är att det gröna finns med på inbjudan, bordsplacering, vigselprogram, festhäfte och tackkort i form av en grön skogstapet plus på några av dessa har vi grönt band.

Dukningen är inte hundra spikad än, men en grej som det nog blir är en vas med gröna äpplen och vindruvor. Kanske lite lime i också.
    Vi har köpt guldiga klotljus (Ikea-rea- 4 st för 5 kr!!) som vi ska göra nåt fiffigt med. Sen funderar jag på att ta in några slags grenar (Vide eller björk med musöron som förhoppningsvis har kommit den 9 maj!) för att göra det ännu mer levande...

På baren kommer det att stå några (3 eller 5) olika drinkar färdigblandade med namn framför i olika glas- Gröna såklart!

Tärnans klänning kommer vara grön.

• ElinPierre

Förresten kommer min bukett med all sannorlikhet att var grön också.. Vill ha såna gröna stora blommor- bara det förutom 3 jättesmå vit blommor som får sitta typ snett upp på buketten..

• ElinPierre
    laris skrev 2008-09-16 19:08:13 följande:
    Kul att det finns en till som ska ha lika färger som vi. Vi kanska kan inspirera varandra med idéer?! När gifter ni er??
    Absolut!

Vi gifter oss den 9 maj.. När blir er dag? Har tyvärr inga som helst bilder här då jag mest hänger på BG, men jag kan nog börja lägga in lite här också. .Forumet rör lite mer på sig här om man säger så!!

Vad har ni funderat på i dekorationsväg?
  • ElinPierre

Grässtrån runt servetten har jag sett någonstanns.. ska kolla om jag har den bilden.. Supersnyggt vill jag minnas!!!

laris skrev 2008-09-16 22:25:32 följande:
    Vi gifter oss 27/6...Vore jätteroligt om du ville lägga ut lite bilder här.Vi har faktiskt inte kommit så långt med dekorationsplanerna men jag har lite visioner skulle gärna vilja prova och använda mkt grönt från naturen som tex långa grässtrån runt tygservetterna (vita) och kanske tom spreja kottar med guld och använda de som placeringskorthållare. Men det är bara bilder jag har i huvudet och jag vet inte riktigt om det skulle bli snyggt i verkligheten.Vad tror du?
  • ElinPierre

Laris.. Börjar bygga mitt galleri med en gång!

Svar på tråden Vad har ni för färgtema?