Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

hur mycket kan det egentligen gå på???

vi betalar 795kr per person, 3 rätters på herrgård nära gbg. Vi har oxå lagt till öppen bar (vin,öl,cider) och vinpaket till maten, samt avec och vickning. Då slutar det på 1200 kr per person ungefär.

Vi bjuder 78 st, så kommer alla så blir bara festen 93.000!

Sen tillkommer kläder,musik,fotograf,bil,favours,inbjudningskort,blommor, smink,hår, tackkort, och massa småsaker som frimärken m.m det kommer enligt våra beräkningar gå på ca 60.000.

Har köpt en rätt dyr klänning för 10.000 och en rätt dyr ring för 13.600kr Inbjudningarna 4500 kr, fotograf 4500, bil 3000kr, bröllopsnatt 3000kr, han kläder kanske 3000, min systers klänning 1500, alla blommor 3000, favours 3000...

Det jag skrev ovan räknade jag nu ihop till 49.000. Sen tillkommer det lite presenter till bestman,syrran och andra involverade i bröllopet, skor och smycken. Det plockar på!

Man kan absolut dra ner på många av våra kostnader! jag hade tex inte tänkt köpa en sån dyr klänning, eller ha favours för dom pengarna. Tänkte göra inbjudningarna själva å så! Men det blev så här när vi väl började sätta igång!

Men det är mycket som man kan skära ner på

• sokkerstruten

Ja absolut, det tycker jag med!!!!

Svar på tråden hur mycket kan det egentligen gå på???