Inlägg från: Nath et Jo |Visa alla inlägg
  • Nath et Jo

hur mycket kan det egentligen gå på???

Vi vill så gärna gifta oss men är rädda att pengarna inte ska räcka.. vi skulle vilja gifta oss 2010 och jag skulle gärna vilja ha mitt fina bröllop som jag alltid drömt om. nu är det ju dyrt nog som det är så jag kan tänka mig att jag måste dra ner på vissa saker..
    Men hur mycket kan ett fint (normal fint) bröllop med ungefär 100-120 gäster gå på??

i summan räknas:

lokal
    dj
    mat
    dricka
    dekoration
    hyra bil
    kläder (på ett ungefär)
    o.s.v

• Svar på tråden hur mycket kan det egentligen gå på???
  • Nath et Jo

Vad kul att höra allas histoprier och vad ni tror det kan gå på det var precis sånt som jag vill veta..

agtiwi: Nej bröllopsresan ska inte räknas in. jag jobbar p" ett flygbolag så det fixar sig ganska lätt.

1700tal: jag bor i Frankrike så här kan jag hitta mycket fint vin till ett billigt pris. (billigare än Tyskland).

Smink och frisör kommer kosta 0 kr för min svägerska är frisör och min bästa vän ska sminka mig.

• Nath et Jo

Inbjudningarna och tack korten + menyerna och bordsplaserings korten kommer inte gå på någon sambon gör dom gratis på jobbet så jag tror vi känner lite på det. Vet någon hur mycket det kan ligga på ungefär?

För maten vill jag ta in en cateringfirma för jag har inga syskon och här bara ett par nära vänner och jag vill inte att dom ska behöva jobba så mycket för mitt bröllop.

jag vill gärna ha en fin lokal, visst skulle jag gärna vilja ha en herrgård men det blir nog lite dyrt..

våran budget ligger på 115 000kr ungefär.

• Nath et Jo

vad skönt att höra att vàran budget räcker till ett fint bröllop...

• Nath et Jo

70000 för 115 pers. ja det är ju ungefär lika mànga som vi kommer ha. skönt att se att man kan klara sig även med mindre summor fast att man har en hel del folk...

Svar på tråden hur mycket kan det egentligen gå på???