Ojoj vilken respons! Jag tackar och bugar ödmjukast för alla er som har tagit er tid att svara på mig fråga!=)
Jag jobbar gärna mycket och hårt men vill också få betalt därefter.
Jag har svår att veta vad jag skall plugga till. Journalist har allltid varit en dröm, men arbetslösheten är så hög så det går bort. Jag är en problemlösare som är kreativ, nåt naturvetenskapligt skulle kanske passa mig?
Har kollat lite ang civilingenjör och högskoleingenjör. Civilingenjör är 4 år (tror jag) och högskoleingenjör 3 år. Högskoleingenjör är mer praktiskt inriktad och har därför lättare att få jobb än civiling. Funderar lite på högskoleingenjör.
Jag vill inte arbeta med kroppen utan mer intellektuellt, om ni förstår mig rätt.
Läkarutbildningen tror jag kan vara för tung för mig då jag även funderar på att skaffa familj inom en snar framtid, annars blir jag för gammal. Tror inte jag skulle orka balansera en så tung utbildning och samtidigt vara småbarnsförälder, så det får bli en kortare utbildning som inte är lika krävande som läkarutbildningen.
Fler tips är varmt välkomna, kanske finns det ett yrke som skulle passa mig som jag inte har tänkt på!