• lillP

Wii Fit

Är det någon mer här på BT som lirar Wii? Framför allt undrar jag över Wii Fit. Tänkte det kan vara kul att byta lite info med varandra, men framför allt att pusha på träningen

• Svar på tråden Wii Fit
  • Krystal

Jag fick det spelet av min gulliga m2b i sommras (själva Wii fick jag av honom i julas) och vi har spelar den många timmar.
    Själv diggade jag "dans-stegen", min m2b gillade boxning.
    Yogan är kul...synd bara att man inte kan köra flera olika rörelser eftervarandra utan att behöva välja dom en och en.

Har märkt det att även man sitter bredvid och kollar så känner man hur man spänner sig i magen för att "hjälpa till när den som spelar försöker få ner kulan i hålet eller så...
    Om man sedan kombinerar Wii Fit med Wii Sport så har man ju ett fullt träningspass...

• lillP

Åh, vad kul med en till som kör Wii fit Är det inte underbart när ens Mii´s kropp formas efter bmi

Mina favoriter är step, rockring och boxning. Yoga är ingen favorit, har inte tålamod, men jag håller med om att det är synd att man inte kan köra flera övningar i streck där. Känns som det är lite grejen...

Vilken träningsvärk vi hade efter första passen... Tv-spel är helt klart underskattat

• Krystal

Ja nog märkte man alltid att man hade några magmuskler som inte direkt används till vardags...

• lillP

Har du testat styrkeövningarna? Ojojoj, vilken träningsvärk jag hade efter det! Även efter rockringandet, den långa varianten är riktigt plågsam
  • Krystal

Ja, efter ett par minuter på andra hållet så är inte höftrullningarna så perfekt runda längre...

• lillP

Hehe, inte direkt

Har du använt dig av målsättningen? Och har det hänt något med resultatet?

• Krystal

nja...jag satte väl typ fem kilo på två månader...och snart har väl dom två månaderna gått..och ja..he he..kanske inte riktigt nått målet..men jag har nog inte gått upp massa i alla fall...

• lillP

Det är ju alltid nåt Körde ett pass i onsdags efter ett uppehåll... hade tydligen gått 105dgr sen sist... Hur gick det till? Nu har jag satt målet 2kg på 2mån, får se hur det går

• JTN

Ännu en som har Wii men dessvärre är det som du lillP skriver det kan gå massor dagar innan tiden finns eller vad anledningen nu är tills man spelar det.. Iaf fit.. men ska försöka köra lite mer regelbundet nu för visst ger det resultat. Jag gillar rockring och step..! Yoga inget tålamod här heller.

• lillP

Kul att det är nån mer Jag tänkte att jag ska försöka göra body test varannan dag iaf (tränar utanför hemmet också) och köra fit-träningen när jag inte tagit mig iväg till simhallen

• Krystal

Det jag gillade med yogan är att den känner ju av om du står snett eller inte har balans. Menar om du följer yogarörelser efter en DVD-träningsfilm så vet du ju inte om du gör dom helt rätt. Detta ger dig ju ett hum om din hållning i poserna...

• lillP

Helt sant! Även styrkeövningarna är bra på det sättet!

• anja1661

vad kostar fit??
    ger det verkligen resultat som "riktig" träning??

• Krystal
    anja1661 skrev 2008-09-24 12:21:05 följande:
    vad kostar fit??ger det verkligen resultat som "riktig" träning??
    Det kostar ca 900-1000 kr, då är det ju både spelet och brädan. (Wii-konsolen får du ju ha oxå )
    Jag skulle nog mer kalla det träning på ett lekfullt sätt. Men lite träning är det ju...tex att jogga( på stället iofs men) i 30 minuter ger ju lite puls....eller att kliva upp och ner på wii-brädan 800 gånger i takt...
  • Sebastiána

Jag har bara testat Wii Sports, men vilken kondis man får, särskilt när man boxas. Kul är det också. Jag älskar Wii!!! Jag har hört talas om Wii fitness och funderar på att skaffa det.

• JTN

Det är helt klart träning beror ju på hur seriöst man själv gör det.

• lillP

Ett annat tips är Mario & Sonic at the olympic games... Ger härlig träningsvärk i axlarna

Sebastiána skrev 2008-09-24 12:56:25 följande:
    Jag har bara testat Wii Sports, men vilken kondis man får, särskilt när man boxas. Kul är det också. Jag älskar Wii!!! Jag har hört talas om Wii fitness och funderar på att skaffa det.
  • JTN

lillP: Simningen är ju absolut jobbigast och roligast!!

• lillP

Simning är roligt med jag gillar faktiskt pingis bäst Löpningen tycker jag är jobbigast plus att jag är helt värdelös på det

JTN skrev 2008-09-25 22:02:02 följande:
    lillP: Simningen är ju absolut jobbigast och roligast!!
Svar på tråden Wii Fit