• Krystal

Wii Fit

Jag fick det spelet av min gulliga m2b i sommras (själva Wii fick jag av honom i julas) och vi har spelar den många timmar.
    Själv diggade jag "dans-stegen", min m2b gillade boxning.
    Yogan är kul...synd bara att man inte kan köra flera olika rörelser eftervarandra utan att behöva välja dom en och en.

Har märkt det att även man sitter bredvid och kollar så känner man hur man spänner sig i magen för att "hjälpa till när den som spelar försöker få ner kulan i hålet eller så...
    Om man sedan kombinerar Wii Fit med Wii Sport så har man ju ett fullt träningspass...

• Krystal

Ja nog märkte man alltid att man hade några magmuskler som inte direkt används till vardags...

• Krystal

Ja, efter ett par minuter på andra hållet så är inte höftrullningarna så perfekt runda längre...

• Krystal

nja...jag satte väl typ fem kilo på två månader...och snart har väl dom två månaderna gått..och ja..he he..kanske inte riktigt nått målet..men jag har nog inte gått upp massa i alla fall...

• Krystal

Det jag gillade med yogan är att den känner ju av om du står snett eller inte har balans. Menar om du följer yogarörelser efter en DVD-träningsfilm så vet du ju inte om du gör dom helt rätt. Detta ger dig ju ett hum om din hållning i poserna...

• Krystal
    anja1661 skrev 2008-09-24 12:21:05 följande:
    vad kostar fit??ger det verkligen resultat som "riktig" träning??
    Det kostar ca 900-1000 kr, då är det ju både spelet och brädan. (Wii-konsolen får du ju ha oxå )
    Jag skulle nog mer kalla det träning på ett lekfullt sätt. Men lite träning är det ju...tex att jogga( på stället iofs men) i 30 minuter ger ju lite puls....eller att kliva upp och ner på wii-brädan 800 gånger i takt...
Svar på tråden Wii Fit