Inlägg från: MuffinsTönt |Visa alla inlägg
  • MuffinsTönt

Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

Vickan
    Bra fråga, Så som jag skrev det så var det mellan grekland och egyptioen. Men egentligen menade nog allmänt vilket land vi ska åka till.

Jag vet faktist inte vilket väder det är just nu. Så länge det är soligt o ungefär 18-20grader är vi såå nöjda så. Grabben "tål" ju inte för mkt sol heller.

• MuffinsTönt

Anne
    Va bra att du säger det. hade ingen aning om det! Får genast berätta det för Mr G.

Vickan
    Vad för råsaftcentrifug har du hemma? Funderar på att skaffa en sån till morsan. Tyvärr finns det 142 olika modell från 200 upp till 2000kr prisklass.

• MuffinsTönt

Den billigaste ska jag definitivt inte satsa på. Som det ser ut på de flesta sajter ligger det mellan 700-1000kr. Sen kanske det skiljer nån 100lapp mellan olika butiker. Tex i Åhlens har dem en för 998kr medan i en reklamtidning från en annan butik samma modell för 850kr.

• MuffinsTönt

Japp, den prisklappen känns mkt rimligt MEN (finns alltid ett men..) själva formen tycker jag inte om. Den är för "tjock", jag vill ha en som är enkel i design och tar inte mkt plats. För det är ett annat problem, har vi verkligen plats för en köksmaskin till? Just nu har vi 1000 olika maskiner för olika ändamål. Det är ett mindre problem, man hittar alltid plats.
    Om jag får välja skulle jag ta bort kaffemaskinen och ställa dit pressarn. Men jag gissar på att det blir våldsamma protester då (tyvärr..).

Annars är jag nöjd över denna ide. Morsan kommer bli sååå glad och nyttig.

• MuffinsTönt

jorå, det går sakta men säkert åt det hållet. under tiden får jag göra det bästa av läget. Har faktiskt uppdaterat min profil på boplatsen.

• MuffinsTönt

Åhh, ibland e jag såå socialobegåvad (tja,nåt sånt)! Igår var vi på julbord tillsammans med Grabbens jobb. Iår blev det på Gunnebo slott med annorlunda rätter. Smaskens! Iaf, vi fick hem skjuts av hans föräldrar. När vi på väg ut ur bilen så sa hans mamma: "Ni får ha det så bra! Vi ses till jul. Muffins, du är så välkommen till oss på julen men det vet du förstås!" Jag, sa bara "Tack, hejdå" och steg ur bilen! Jag tyckte hon hade sån konstig min.

Nu på morgonen fattade jag att sådär skulle jag nog inte svarat.

• MuffinsTönt

Hon sa det på ett sätt där man förväntade sig nån form av svar. Kände mig lite... hmm... oartig på nått sätt. Jag skulle kanske ha svarat om jag ska komma eller inte samt att jag ska sova över där på julafton. Jag vet inte,jag kanske överanalyserade det hela. Har en tendens att göra tycker Grabben.

Jag har sagt till honom det du sa till mig om resan. Han har kollat med väderprognosen där (egyptien) och tycker det är inte så farligt. jag sa att jag tror mer på Anne än på en väderprognos a la SMHI. Vi får se när vi åker. Tyvärr är det billigast under den perioden sen stiger ju priserna. Men det lutar mest åt Egyptien. Själv vill jag till Italien men kanske inte just jan-feb.

• MuffinsTönt

Nenne
    Bra ide! Ibland överanalyserar jag. Tyvärr blir det så när det gäller "svärpäron". Kanske inte alls konstigt när man tänker efter...

Jaha, va knasigt det blev. Trodde du dissade Egyptien totalt. Det lät liite spännande när jag tänker efter. Jag sa att vi kan ta en enklare hotell och lägga dem pengarna på utflykter. Det finns en risk att hotellet kostar mer än själva flyg+utflykt tillsammans. Om jag får bestäamma

• MuffinsTönt

haha, va snurrigt det kan bli! Idag såg jag en reportage om just Egyptien i metro. Det stod många intressanta saker. Är såå sugen på dykning. Mer än pyramiderna faktiskt. Men hit va dyrt och lång tid ublidningen tar. 3500kr i 5 dagar. Vi som tänker va där i en vecka. Tänk om vi åker, shit va kul!!

• MuffinsTönt

Nenne
    Pyramiderna lär jag inte kunna missa. Grabben kommer binda fast mig och slänga in mig i bussen. Snorkla kan vi ju göra! Och shoppa.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!