• MuffinsTönt

Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • MuffinsTönt

Oms
    FYYYY!!!! Hoppas du hittar jobb snart. *kraam*

Idag var jag på ´tandläkarkontroll. Jag har fått tandköttinflammation. Inte för att jag slarvar med bortsning utan att jag två metall trådar bakom framtänderna. Det gör att jag inte kan komma åt så bra. Därav inflammation. Har fått tid hos tandhygenist, ska gå dit 2-3 ggr och sen återbesök hos tandläkarn. *ryser* sist jag var hos hygenist gjorde det så ont att jag satt med tårarna rullandes inför kinderna. Smärtsam historia, både käken o plånboken.

• MuffinsTönt
    Zozo skrev 2008-10-28 11:51:18 följande:
    Nu har mina föräldrar akt .. Sniff! Usch jag HATAR avsked!
    Kände du samma sak när svärmor åkte?!?
  • Zozo

Muffins.. Nepp! Jag hatar avsked fran folk jag verkligen älskar, ska jag kanske säga

Omsan; fy farao vilken jobbig sits! Men jag oroar mig inte för dig - en sadan vettig tjej kan inte ha svart att hitta annat jobb om det skulle behövas!

Anne; nee mina föräldrar har ju tre barnbarn sedan innan, alla pojkar. Men de var lika tossiga för det! Pappa var tom lite mer aktiv än när systerns barn var sma - da vagade han knappt halla dem.

• viktualia

Omsan - har kommenterat i den andra tråden och hoppas på att det löser sig!!

zozo - sådana avsked är urtrista! min familj inkl mormor var ju här för nån vecka sedan. Nu är mormor inlagd på sjukan och allt blir genast lurigt... *längtar hem lite grann*

MEN jag ska dra ner mot de småländska skogarna och den vindrika kusten och återvänder hem först på tisdag. Ni får ha det bäst!!

• anne på grönkulla

Grattade vickan på FB igår... - *oroar mig för mormor*

Oj, stackars OMS - osäkerhetsfasen är alltid värst. Men det där verkar råddigare än min arbetsgivare o det säger en del.

Zozo, första tjejen, kan det vara det som smälter morfar?

• Zozo

Grattis nagot i efterskott Vickan.. Tänk, den 8e nov firar maken och jag 15 ar tillsammans.. Känner mig plötsligt gammal

• Oms

Jaha - då var det klart! jag är INTE en del i den nya organisationen - 13tjänster blev det! 13 av 45... det är ca 70% som försvinner och dessutom kommer 5 av dessa att ges till de som är ÖVER 60år då man inom några år behöver slimma organisationen ytterliggare och det kan man bara lösa m naturliga pensionsavgångar då facket inte skulle gå m på ngt annat... och de övriga 8personerna är ju grädden av gräddan som amn säger - det folk m såväl juriski samt eonomi utbildnignar i botten, som har jobbat på stora myndigheter /företag i många år och har jobbat i minst 10 år med de svåraste skadorna och nu är med och utvecklar arbete, sitter i nämnder, bransgemensamma grupper, leder utbildning o projekt etc etc och NEJ jag är inte ngn av dem jag är ju nyss fyllda 30...

nu ska jag babbla vidare m lite vänner o ikväll blir det sökning av arbete igen! jag har ju längst en anställning tills 090630 och sen 12-månadslöner efter det så visst, jag har tid på mig men jag vill inte vara arbetslös!! Det är itne jag!

återkommer ---

sorry för mitt ego inlägg

• chamor
    Zozo skrev 2008-10-29 10:25:55 följande:
    Grattis nagot i efterskott Vickan.. Tänk, den 8e nov firar maken och jag 15 ar tillsammans.. Känner mig plötsligt gammal
    Wow!
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!