Inlägg från: LillemorL |Visa alla inlägg
  • LillemorL

Brudar i Luleåtrakten?

hejsan=)! trevligt att hitta denna grupp, gifter mig på midsommar afton nästa år:) ser att det inte bara är jag som gillar att planera, vi har kyrka, lokal, catering, tårta, tärnor, bestman och ja, de mesta klart, ska snart börja beställa inbjudningskort:) kan bara ge positivt om cinderella, har köpt min klänning där (finns i galleriet), och jag är så nöjd:)

• LillemorL

Fruiaugusti09: Klänningen heter Forever Young eller nått sånt tror jag:)! roligt om vi fastnat för samma:)!

Vi2ijuli: Vet inte om det finns någon i boden, du får söka runt på internet och se om du hittar någon butik där:) Däremot ska det öppna en butik nu i oktober i Luleå, på storgatan 8, kommer inte ihåg vad den hette men de är en butik som säljer brud och festklänningar iaf:)

Vi ska ta catering från Lottas Kök och vi ska ha förrrätt och varmrätt, sen ska Vicka81 här på bröllopstorget göra vår bröllopstårta:) var på hennes bröllop i sommar och ja, tårtan hon hade gjort till sitt eget bröllop var helt fantastisk:)

Vi ska ha vår efterfest i rutviks bygdegård och han på lottas kök tyckte att det var bättre att får maten serverad än att ha buffe, han tyckte det skulle bli för trångt att ha buffebord och så när man har ca 100 gäster, sen äre ju trevligare oxå om alla får maten samtidigt:)! kan rekomendera lottas från det vi har haft kontakt hittils, supertrevliga och vi har redan bestämt menyn utifrån de förslag som de gjorde, sen när det börjar närma sig komme vi att få provasmaka menyn och ge våra synpunkter på förändringar, sen kommer dem även att rekomendera viner och sånt:) Tänkte först att vi va tidigt ute med cateringen, men eftersom vårt bröllops sker på midsommarfton så kändes det lika att vara ute i go tid då det är en populär dag att gifta sig på:)

Är det någon annan som ska hålla till i rutvik?

• LillemorL

jo den finns oxå skräddarn, men det är en helt ny:) ska kolla om jag hittar på internet vad affären hette så meddelar jag:)!

• LillemorL

fruiaugusti09: Jo den är väldigt fin den lokalen:)! Vi har ca 111 stycken på gästlisatan nu, men vi räknar med att alla inte kan komma då många av våra vänner och endel släktingar bor i södrasvergige där de pluggar!

Vi fick ett jättebra prisförslag av lottaskök då vi valt att ta kuvertavgift istället för presenter, så för 245 kr/ person kommer vi att få förrätt och varmrätt och i detta pris ingår även kostnad för serveringspersonal!:) tyckte det var jättebra pris! Vi tog då den mer exlusiva menyn, han gav två förslag där menyerna var billigare, men då var dem enklare oxå, typ fläskfile och potatisgratäng, kändes som att det kan man äta när som helst:) så vi valde menyn med lamm:)

• LillemorL

det där med barn är verkligen ett dilemma! tycker det är jättesvårt, så vi har inte bestämt hur vi ska göra ännu:) för det blir ju ganska dyrt för en familj som har tre barn tex, så ja det tål att funderas på hur man ska göra med det:) Det lät bra att skriva så tycker jag! det respekterar alla:) Vi kommer att låta barnen vara med hela kvällen, eftersom att det är midsommar och det kanske är svårt att få barnvakt och sådär!

Till förrätt tog vi :Lax- och mangotartar på rostat tunnbröd och havtornreliche friterade svartrötter och till varmrätt blev det Rosmarinkryddad lammfilé med chevreostcremé, charlottenlöksky och potatisgratäng och så ingår även grönsallad, bröd och smör!

Dryck serverar personalen också! Och de kommer att ha dukat fram förrätten då vi anländer!

• LillemorL

jajemen allt ingår i det priset! dem kommer att köra ut maten till lokalen och de kommer servera den dryck som vi kommer att inhandla:) har för mig att dem räknade 1 personal på 25 stycken personer! så till oss har dem beräknat då 4 eller 5 stycken som ska servera, beroende på hur många som kommer att närvara på festen:)

• LillemorL

ja ring och kolla, han är supertrevlig:) han gjorde menyer efter våra önskemål så det är ju bara säga vad och hur ni vill ha det:) dock tror jag att han gjorde nått "paketpris" då vi kommer vara så många, allt han beräknat är om det kommer ca 100 personer! men han kändes väldigt seriös och han verkar kunna sin sak:) har då bara hört gott om lottas kök av andra som haft att göra med dem:)

• LillemorL

det lät som ett jättebra pris med tanke på allt som ingår! vilken cateringfirma ska ni ta ifrån? :) med dryck kommer vår kuvertavgift att gå på mellan 350-400 kr, i det priset ingår även alkohol och även fri bar under kvällen då, men den fria baren kommer vi nog att få lägga till nån tusenlapp själva för, för v tror inte att hela kuvertaviften kommer att täcka alla kostnader kring drycken:)

• LillemorL

okej:)

Hur ska ni i tråden göra med inbjudningskort, vigselprogram och festprogram? ska ni göra dem själva eller beställa från någon firma?=)

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?