Inlägg från: ThePlupps |Visa alla inlägg
  • ThePlupps

Brudar i Luleåtrakten?

Vi ska gifta oss den 11e i Gammelstads kyrka, kommer att ha festen i kyrkbyn också, bokat och klart... så skönt att ha ett par av de viktigaste bitarna färdiga.

• ThePlupps

Imorrn ska jag till Piteå och prova brudklänningar, nån som varit där än? Har hört att de ska vara bra där... Hur är skräddaren nån som vet?

• ThePlupps

Oj, det lät ju bra... hoppas jag hittar nånting då!

• ThePlupps

Jo jag var där idag och provade en massa klänningar. Hon som jobbade var jättetrevlig och tillmötesgående. Det fanns klänningar för 1000 kr och uppåt. Jag hittade väl typ 2 som var ok men jag ville inte köpa för det var ju de första jag provade. Mao var ingen kanon för då hade jag antagligen slagit till. Det enda jag reagerade på var att många av klänningarna var trasiga eller smutsiga, många med sminkfläckar. Det kändes lite tråkigt att behöva köpa en sån... Vet iofs inte om hon kemtvättar innan eller drar ner priset på dem, det kan jag inte uttala mig om. Nya kollektioner var på väg in så det blir nog en sväng ner framöver.

• ThePlupps

Nej det är bara de i butiken som finns. Ja, det var rea från 1000 kr och uppåt

• ThePlupps

Måste kolla med er vad ni tycker... vi har fått ett kuvertpris på 536 kr. I det ingår välkomstdrink/brudskål, tunnbröd med renskav + 1 glas dryck, älg fylld med oliver osv med honungsglacerade rotfrukter + 2 glas dryck, tårta med avec och kaffe samt västerbottenpaj med sallad som vikning. Är detta ett bra pris?

Kollade in på Bridals sida, fy va många fina klänningar det fanns! O billiga, hoppas det är nån som sitter bra på också.. :-P

• ThePlupps

Personal, dukning, städning ingår också givetvis...

• ThePlupps

Vi kommer att vara på en restaurang (vill inte avslöja vilken än) så ingen medhavd sprit eller så. Gästerna får köpa det som de vill dricka efter middagen. Jag ville mest bara kolla för man har ju ingen aning om vad som är ett bra pris.

• ThePlupps

Samma här, älskar att pyssla och fixa! Ska mao göra dem själv. Men vi har ju bara mellan 50-60 gäster så det blir ju inte så många ändå.

• ThePlupps

Jag har kollat i galleriet på lite olika bröllopssidor. Har även fått inspiration från kortleverantörers hemsida och även från Panduro. (www.panduro.se) Sök på bröllop under tema, eller på kort så får du upp en massa grejer.

Vill man göra väldigt enkelt kan man ju köpa ett litet tjockare papper i valfri färg, klippa till och vika, kanske klistra på något på framsidan och sätta ett snöre i vikningen. Sen är det ju bara att skriva ut info om bröllopet och klistra in, om man inte är väldigt duktig på att texta såklart. Eller så kanske du känner nån som pysslar som kan hjälpa dig?

Själv är jag mest inne på dessa kort och kanske att dekorera med nåt mer på framsidan...

www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=653200

• ThePlupps

Jo, de har jättefina både på calligraphen och kortdesign men jag tyckte det var lite dyrt. Men visst det kan ju vara värt om man inte känner för att göra egna.

• ThePlupps

Här har det också varit lugnt på sistone... det första planeringsruset har väl lagt sig? Ska till Sthlm i nästa vecka och titta på klänningar och träffa en guldsmed. Tar nog en sväng förbi Panduro också...

• ThePlupps

Står bara i oktober och jag väntar med stoooor spänning. Tyckte att flera av klänningarna på deras hemsida var fina!

Angående hår så har jag bara tittat lite grann, verkar skilja rätt mycket i pris, allt från 1500 upp till 3000:- Jag funderar på att sminka mig själv och låta en kompis göra naglar och sen betala för håruppsättningen.

Jag ska inte ha solist. Min m2b har en moster med ljuvlig röst, hon får äran att sjunga.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?