Inlägg från: Jörgens fru |Visa alla inlägg
  • Jörgens fru

Brudar i Luleåtrakten?

Här är det en till från Luleå!

Vi gifter oss 25 juli i nederluleå kyrka.

Brudklänningen är redan fixad. Köpte den på Cinderella i Piteå, kan varm rekomendera dom! Hittade den på rea så jag fick den för halva priset.
    Skorna var också rea, och dom var sjukt billiga.

Lokal är också fixad.

• Jörgens fru

Hihi! Idag har vi varit och beställd vigselringen!

• Jörgens fru

Blev en egen skapelse med Engelbert låg nouveau som grund. Fast istället för 10 briljanter på 0.2 C, så ska jag ha 15 briljanter på 0.3 C
    Briljanterna är "nedsänkta" i ringen, med en liten sarg runt.
    Hoppas ni förstår hur jag menar.

Och hur sjukt det än låter så är den mycket billigare än grundvarianten.

• Jörgens fru

Här var det dött och lungt. Har alla tagit helg från all planering?

• Jörgens fru

Jag passade på att köpa lite dekorationsstenar idag, som vi ska ha på borden.
    Är ganska skönt att köpa lite pö om pö, när man ändå vet hur man vill ha det

• Jörgens fru
    Vi2iJuli skrev 2008-10-03 23:09:27 följande:
    Jörgens fru skrev 2008-10-02 10:02:46 följande:Låter rätt läckert!Får man fråga var ni var in å fixade till den å vad ni fick ge för den och vad hade ni fått ge för originalet?
    Vi har varit på Arktis smedjan och beställt ringarna. Vi betalar 7000:- för ringen med 15 stenar på 0.3 c, istället för 9 stenar på 0.2 c som kostar 11 000:-

Vi tog med oss en broschyr och visade ringarna vi ville ha och meddelade ändringarna, så gör han som man vill ha det.

Det lönar sig att gå direkt till guldsmeden för att slippa en massa mellanhänder och en massa merkostnader. Vi är helnöjda
  • Jörgens fru
    Vi2iJuli skrev 2008-10-04 23:33:58 följande:
    Jörgens fru skrev 2008-10-04 23:21:08 följande: Lämnade ni in gammalt guld då också eller?
    Nej
  • Jörgens fru

Ja, lämnar man in gammalt guld (säg, ex du lämnar in samma vikt i guld som går åt till ringen) så betalar man bara för arbetet, ca 800 kr

• Jörgens fru

Har ni bestämt er för vart ni ska göra hår och make?

• Jörgens fru

Det vet jag inte, men det går säkert att komma med diamanter till honom.

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?