Inlägg från: LillemorL |Visa alla inlägg
  • LillemorL

Brudar i Luleåtrakten?

vilken bra sida! hade tänkt beställa färdigtryckta från calligraphen eller kortdesign:) skulle helst vilja göra själv, blir ju mer personligt, men jag har inte den där riktiga pysselådran i mig:) så det får nog blir färdigtryckta för min del:)

• LillemorL

hehe, precis! min mamma är pysseldrottning, men det blir så mycket hon ska göra om hon skulle göra de, hon har redan uppdraget att sy tärnklänningarna så det får räcka:)har hittat så fina kort på kortdesign, som går i vårt temas färger och trycket är på den blomma jag tänkt ha i brudbuketten, har beställt hem provkort nu så det blir spännande och se korten i verkligheten:)

Roligt att ni hittat ring, ställer samma fråga som ovan, vad blev det:)?

• LillemorL

jag har inte heller börjat kolla hår och smink, känns som att det blir dyrt var man än vänder sig=/

bra sida ang solist! min bror och hans kompis ska sjunga på vårt bröllop, gitarr och solosång, kommer inte att kunna hålla tårarna borta då:)

har tyvärr inte hört något datum då denna butik öppnar, borde vara snart:)

• LillemorL

välkommen:)

Jag har klippt mig där hos en tjej, blond och glasögon, kommer inte ihåg vad hon hette:) jag bev supernöjd och hon var jättetrevlig!

• LillemorL

jaha så du bor oxå på porsön:)!

Hittade en jättebra länk i en annan tråd där en tjej lagt ut mallarna till hennes vigselprogram och festprogram mm, super bra! här är länken om nån vill ha lite inspiration!

gus-bea.weddingannouncer.com/downloads.html

• LillemorL

tack för den informationen! har faktistkt inte tänkt på att man kan anlita växtriket och kanske blomsterlandet, har tänkt ha en liknande bukett som du jörgens fru, så fint tycker jag:)

• LillemorL

vilka fina ringar!! :)

här står det också still i planeringen,har så mycket annat att tänka på just nu, tar lärarexamen snart, söker samtidigt jobb och jobbar, så här är det full rulle! då jag har tid påtar jag på lite på festprogrammet och ska träffa prästen efter nyår iallafall, sen ska väl inbjudningarna skickas ut, dock har jag så många att välja på och jag vet inte vilket inbjudningskort jag ska välja, börjar nästan fundera på att göra egna istället haha:)

• LillemorL

välkommen anna henrik, jag känner din blivande:)

ang catering så har vi anlitat lottas kök(tror jag skrivit ett inlägg om det tidigare) men dom hade superbra alternativ, bra pris och vi får förätt , varmrätt + personal inräknat i priset för 245 kr per person! (vi ska ta kuveravgift) så jag är toppennöjd, vi kommer även att få provsmaka menyn och få vinförslag av dem!

MulleNuh: varför lämna tråden? nått jag missat?=)

• LillemorL

superbra pris kalaskulan hade:) och smidigt med bröllopstårtan:)med lottas kändes de så bra att personal ingick i priset på 245 kr, då slipper man lägga ut extra på det, vi fick tre menyförslag från dem och jag tror ett var på 210 kr bara med personal, men den menyn va inte så exlusiv och man vill ju ha lite finare mat på sin stora dag:)
    vår vän ska göra vår bröllopstårta, hon gör superfina tårtor! vet att flera här i luleå anlitat henne att göra!

är det någon som börjat kolla runt vad hår och smink kostar?? tänkte kanske gå runt och höra lite nu här efter jul, hade ju varit smidigt att kunna göra hår + make på samma ställe!

• LillemorL

bra att ha någon mankänner vad gäller det;) ska kolla upp makeupstore då, är ju bra att man får produkter också!

Måste fråga en sak ang brudföljet, jag ska ha tre av mina vänner som tärnor, men även min blivandes kusinbarn som är kommer ha fyllt 9 år, kallar man henne för näbb eller är hon också tärna? tänkte om de är nån viss ålder där "gränsen" går?

• LillemorL

jag tror han räknade på 100 personer då han räknade ut priset:)

• LillemorL

jess, där har vi förklaringen:) nu har vi beställt vigselringen så den borde komma i veckan!! spännande:)!

• LillemorL

det blev den jag har i galleriet:) har provat den i affär och den var superfin! men vi bestllde den från internet då priset är sjukt mycket billgiare där, skiljer nästan 3000 kr!

• LillemorL

nu brudar har ringen kommit, och jag är såå nöjd, synd bara att det är hela 6 månader tills den får sitta på mitt finger:)

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?