Inlägg från: EhjärtarE |Visa alla inlägg
  • EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jörgens fru skrev 2008-10-26 21:53:52 följande:

Får man fråga vad ni ska ha för mat samt vart ni kommer ta den ifrån, eller ska ni göra den själv?
    Vad vi ska ha står ju i mitt förra inlägg. Det är från Ica sörbyhallen i antnäs. M2bs mamma har lite kontakter där, tydligen en kock där som hon brukar beställa från ibland.
  • EhjärtarE

Det är ju bra när man har specialkontakter

• EhjärtarE

Nähä, gjorde den? Typsikt att man ska resa bort i en vecka då... men jag får väl ta det när jag kommer hem

• EhjärtarE

Oj, det var dyrt. Vi har många vänner som kan sjunga, det är skönt. Det svåra är att välja vem utav dem osm ska sjunga...

Jörgens fru: Snälla, kan du inte säga vilken som var billigast? Snälla?

• EhjärtarE
    MulleNuh skrev 2008-11-05 11:54:44 följande:
    Men dela med dig för sjutton!!!
    Haha, jasså det tycker du. Vi har inte ens frågat om de vill sjunga på vårat bröllop än
  • EhjärtarE

Åååh, tack så mycket! Då kanske det blir växtriket då... orkar inte springa runt hela stan. Jag har skickat mail till alla men som du säger ger de ganska otydliga svar...

• EhjärtarE
    MulleNuh skrev 2008-11-07 07:54:42 följande:
    Jag sa att jag ville ha kanske 15 rosor och grönt. Hon skulle typ inte ta NÅGOT betlat för arbetet eftersom jag ville ha den "lösbunden" med sidenband. Det var så lätt tyckte hon. Så min bukett ca 500:-
    What!?!? Det är ju skitbra! Typ så jag vill ha det också, kanske ska överväga det då? Hade hon bilder på några buketter hon hade gjort innan eller så? Känns ju inte som att det är en så stor butik, hon kanske inte har så mycket erfarenhet av brudbuketter? Verkade hon kunnig?
  • EhjärtarE

Jörgens fru skrev 2008-11-08 15:23:30 följande:

När släppte ni "bomben", eller när kommer ni släppa "bomben" om att ni ska gifta er?Julafton är dagen D för vår del.
    Haha, alla vi berättar för (bara familjerna än så länge) säger typ "ja, men det visste vi ju redan" eller "ja, vi misstänkte det". Skittråkigt! Man vill ju att det ska vara lite av en bomb och att alla ska bli förvånade och jätteglada! Men vi förlovade oss för några månader sedan och redan då började vi få frågor som vi försökte slingra oss undan, sen är det ganska vanligt i våra kretsar att man gifter sig inom ett år.
  • EhjärtarE

Jörgens fru skrev 2008-11-17 18:36:11 följande:

Har alla drunknat i julbestyren och lagt bröllopspysslet åt sidan?Det har faktiskt vi gjort, för en liten stund iaf.Ska hämta ut förlovningsringarna och vigselringen om ca 2 veckor, sen ska inbjudningskorten göras klara.Vi förlovar oss på julaftonsmorgon, sen har vi våra familjer här på middag och så får dom upptäcka att vi har förlovat oss, sen får dom inbjudningarna i sina händer
    Åååh, så fint det lät! De kommer nog bli förvånade, och glada!

Ja, det händer faktiskt inte så mycket här. Vi ska försöka göra inbjudningkorten såsmåningom, vi har faktiskt köpt allt material nu.

Jag vet förresten inte om jag har sagt vilken kyrka vi ska gifta oss i? Jag lovade ju att göra det någon gång för längesen. Det blir sörbyakyrkan i Antnäs. Både vigsel och fest kommer vara där. Vi var där förra söndagen och provdukade. Det blev jättefint!
  • EhjärtarE

Finns dem i rött? Det är ju skitbra, för det hade vi tänkt ha, synd bara att vi redan har handlat denna veckan, känns lite onödigt att åka dit bara för sevetterna...

• EhjärtarE

Tack Jörgens fru för tipset! Vi var på maxi i lördags och köpte röda servetter. De kostade 25 kr för 10 st. Ordinarie pris var 55 kr! Det finns fortfarande några kvar om det är någon mer som vill fynda...

• EhjärtarE

Min M2B säger bestämt I, trots att han är norrlänning och som alla sådana missbrukar ordet på

Här står det väldigt still med bröllopsplaneringen. Vi pratade iofs med prästen i helgen, så nu är det nästan helt klart

Men annars står det helt still här, vi borde börja med inbjudningkorten och göra klart hemsidan, men det blir kanske inte förrän efter jul, det händer mycket annat här nu... vi koncentrerar oss nog på julen ett tag! God Jul

• EhjärtarE

Oj så spännande! Vi har bestämt hur våra inbjudningskort ska se ut nu i alla fall och köpt allt material. Men det blir nog inte förrän efter jul vi gör dem. Annars står det still i planerandet här. Det är jul för hela slanten!

Hur går det för er?

Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?