• Vi2iJuli

Brudar i Luleåtrakten?

Mulle: Aaa. hon skulle få in fler redan nästa vecka. :) Hon visade på hemsidan vilka som kommer å snacka om TUR när det var alla TRE jag spanat in på sidan! :)
    Prislappen var helt OK, allt från 2 till 6000. :)

• Vi2iJuli

Jörgens fru: Ajaj, det var ju illa. :/ Varför hoppar hon va? :(

• Vi2iJuli

Jörgens fru: OJ! Du har ju fått JÄTTEMKT gjort! :)
    Vem har ni anlitat som fotograf?
    Våran e gratis, har en kompis som ska fota.. RIKTIGT bra bilder blir det!
    Blommor har jag inte frågat än, men, ska bara ha rosor så det blir väl dom billigaste man kan ha. Alternativt så fixar jag det själv med oasis å hållare etc.
    Var ska du ha dina blommor ifrån å hur ser buketten ut?

• Vi2iJuli
    MulleNuh skrev 2008-11-05 12:01:05 följande:
    Jag kan ju iofs sjunga men det kanske inte passar sig att bruden ställer sig!
    Passar väl visst det!
    Jag tänkte sjunga, men jag vette fasen om nerverna pallar trycket... det är ju det. :)
    Prestationsångest som jag har kommer jag slå ihjäl mig själv om jag börjar hulka mitt i låten, hahaha!
  • Vi2iJuli

fruiaugisti: Hurdan bukett ska du ha?

Blomrutan å Växtriket, tack för dom tipsen!

• Vi2iJuli

Jörgens fru: Åååh så fuskigt!! Men ändå spännande. :)

Här ligger det mesta i stiltje. :)
    Fick för några veckor sen reda på att budgeten höjts från 20 till 50.000 så nu har vi liiite mer att röra oss med.
    Klänningen ska måttas nu kring jul sen skickas in för beställning, ringar ska provas ut å hårdelen ska också avklaras.
    Sminkningen fick jag för halva priset, en kompis kompis jobbar på Make Up Store så hon skulle sminka mig "svart" på dagen B. :)
    Blomdelen är så gott som avklarad det med. :) Inbjudningskorten ska jag fila det sista på, sen skickas dom iväg efter nyår. :)

• Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-12-01 23:03:18 följande:

Jag behöver er hjälp. Inbjudningskorten måste vara färdiga till jul, då det är då vi ska släppa "bomben"Men jag får inte till formuleringen! Kan ni hjälpa mig???Har fått ihop det "gamla vanliga" om vigsel mellan X och X i Nederluleå kyrka, men där jag har fastnat är....samt att därefter intaga bröllopsmiddag i Luleå Hembygdsgilles gillestugaVet inte om det låter konstigt? Eller ska man skriva på/vid/i Luleå hembygdsgilles gillestuga, eller bara skriva gillestuga, eller bara luleå hembygdsgille??Jag har fått totalt hjärnsläpp, kommer verkligen inte vidare
    Vi har skrivit "för att därefter intaga middag på Rutviks Bygdegård".
  • Vi2iJuli

Jag hade skrivit Luleå Hembygds gillestuga.

• Vi2iJuli
    MulleNuh skrev 2008-12-02 20:28:34 följande:
    ok tjejer!! FInns det nåt fint ställe, kanske utomhus MEN som har tillgång till inomhus om det skulle regna?!?!? Gärna isamband med någon bra festlokal!
    www.ebbenjarka.se
  • Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-12-02 14:33:06 följande:

ok, men ska man skriva PÅ Luleå hembygds gillestuga, eller I Luleå hembygds gillestuga?Fy bubblan så bra ringen blev! Är SÅ nöjd!
    I Luleå Hmebygdsgille tycker jag passar bättre.
  • Vi2iJuli
    emw skrev 2008-12-03 10:50:08 följande:
    Här har ni en till som planerar bröllop i Luleå. Verkar bli skärgårdsbröllop för oss. Enkelt men mysigt! Dock lite fler gäster än vi trodde, om alla kan komma vill säga.Liten fråga,När tycker ni man ska skicka ut inbjudan? ca 60 gäster bor på västkusten eller i Stockholm. Är det för tidigt att skicka ut så de får dem kring jul? Bröllopet är 4 juli.Vill ju helst att alla ska komma :)
    Hej!

Vi ska gifta oss den 25 Juli å ska skicka iväg inbjudningarna i Januari, början på Februari. :)
  • Vi2iJuli

Ni som ska ha catering, vilka har/ska ni anlita?
    Här funderas det mellan Kalaskulan, Lottas eller Xanadu.
    Nån som vet om nåt är bättre än det andra, godare mat etc?
    Undra om alla har personal man kan hyra för servering?
    Vi ska bara nått gästerna får stoppa i mun med välkomstdrinken, huvudrätt och sen bröllopstårta med kaffe.

• Vi2iJuli
    MulleNuh skrev 2008-12-05 23:18:16 följande:
    ja ja då lämnar jag er i denna tråd då!!!
    Tråkigt!
    Men du ska ha mången tack! :)
  • Vi2iJuli

Okej, ska kolla med Lottas :)

Fick offert på vigselringen igår!
    8.000:- ville han ha. Då är det smedens guld inkl. arbete plus 0,20c diamant. Är det dyrt tycker ni?
    Originalringen går på 11.000...

• Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-12-06 20:17:10 följande:

Vi ska ha kalaskulan 225:-/ person förrätt, varmrätt och bröllopstårta. Där kan man hyra personal också. Ska provsmaka menyn i början på nästa år.Där kunde man lämna in en bild på tårtan och välja vilket konditori man ville ha, så fixade dom det. Smidigt.Kollade med Xanadou och jag gillade dom inte. Det var mycket "vi är bäst, vi är bättre än alla andra". Sen kunde dom inte ge oss en prisuppgift nu, utan strax före beroende på vad köttpriserna låg på.Jag som kund vill veta vad det kommer att gå på, så då försvann dom genast. Dom hade även personal att hyra.Lottas tyckte jag var för dyra. Dom hade även personal att hyra.
    ÅH! Men då blir det Kalaskulan för oss också då! :)
    Har pratat med Pelle innan, lutade åt att antlita dom plus att en kompis jobbat åt dom... på ett bröllop i bygdegården i Rutvik t.o.m där vi ska ha middagen.
    Då stryker vi Lottas å alla andra. :)
  • Vi2iJuli
    LillemorL skrev 2008-12-06 21:21:29 följande:
    superbra pris kalaskulan hade:) och smidigt med bröllopstårtan:)med lottas kändes de så bra att personal ingick i priset på 245 kr, då slipper man lägga ut extra på det, vi fick tre menyförslag från dem och jag tror ett var på 210 kr bara med personal, men den menyn va inte så exlusiv och man vill ju ha lite finare mat på sin stora dag:)vår vän ska göra vår bröllopstårta, hon gör superfina tårtor! vet att flera här i luleå anlitat henne att göra!är det någon som börjat kolla runt vad hår och smink kostar?? tänkte kanske gå runt och höra lite nu här efter jul, hade ju varit smidigt att kunna göra hår + make på samma ställe!
    Smink kostar 495:- tror jag det var på MakeUpStore.
    Men dom ville helst man skulle komma 2 ggr, alltså blir det då 950:- totalt. Men då får man välja smink att ta med sig hem för samma summa.
    En bekant jobbar där så jag får det nästintill gratis. :)
    Hårfrågan är inte löst här än... ska kolla runt lite mer. :)
  • Vi2iJuli
    LillemorL skrev 2008-12-08 16:50:37 följande:
    jess, där har vi förklaringen:) nu har vi beställt vigselringen så den borde komma i veckan!! spännande:)!
    Vilken blev det?
  • Vi2iJuli
    LillemorL skrev 2008-12-12 19:17:30 följande:
    nu brudar har ringen kommit, och jag är såå nöjd, synd bara att det är hela 6 månader tills den får sitta på mitt finger:)
    ÅÅÅÅH! Så fuskigt!
    Den jag spanat in blev billigare än jag hoppats på.
    Vill ha den NU men gubben tycker det är aaaaaaaalldeles för tidigt med den.
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?