Inlägg från: Fröken V |Visa alla inlägg
  • Fröken  V

Helt sanslöst egentligen

Vi går i samma tankar. Fest eller inte... Gift kan man ju bli ändå. För vår del har vi än så länge bara perliminärbokat och inte gått ut till släkt och vänner med att vi ska ha fest. Dock verkar de ta för givet att det ska bli fest. Funderar också på om det är värt att lägga pengarna på en enda dag och all den tid det tar att planera. Man får ju mest höra att det är värt det, men är det någon här som inte tycker så? Tänkte ni andra så här inför festen eller är bara det att man har dessa tankar ett teckan på att man bör avstå?

• Fröken  V

För oss handlar det inte heller om att spara ihop pengar. Så egentligen vet vi inte vad det handlar om, bara allmän velighet. Ena dagen lutar det åt fest... nästa dag att vi reser iväg själva och gifter oss.
    Fördelarna med fest är att vi samlar vännerna som annars är utspridda över landet.
    Nackdelarna är att man kanske ändå är så stirrig den helgen att man inte har tid att umgås med dem. En nackdel är också all planering. För min del börjar jag redan ledsna på all tid jag lägger här på BT och då är det nästan 1 år kvar till den eventuella festen men jag kan inte hålla mig borta Jag vill inte ens tänka på hur det skulle bli att leta bröllopsklänning eftersom jag inte tycker att det är särskilt fina. Och tänk allt som kan gå fel... regn, man kan bli sjuk, saker som strular.

Ja... frågan återstår, är det värt det för en enda dag? Målet för oss är bara att bli gifta och det kan man ju bli ändå. Det finns ingen önskan att vara prinsessa för en dag och i centrum för alls uppmärksamhet (det är i och för sig inget vi har problem med men inte ett mål i sig).

Svar på tråden Helt sanslöst egentligen