• Sellen

Helt sanslöst egentligen

Nä, det är inte klokt!!

Räknade ut någon gång att om man lägger 70' på sitt bröllop och det varar i ungefär 12 timmar (vigsel + fest) så blir det en timkostnad på ca 5800:- eller en minutkostnad på närmare 100:-... Dock är det väl en procedur på kanske ett år för många då man kan njuta av att planera upp sin bröllopsdag.

Jag och min sambo pratar lite om bröllop men känner oss lite snåla när vi tänker sådär (trots att vi har pengarna och mer ändå). Vi är på gång att köpa hus och då finns ju alltid saker att spendera pengar på... Hm, bröllopsfest eller helkaklade badrum? Bröllopsfest eller nytt möblemang i vardagsrum och sovrum? Bröllopsfest eller...!?
    Man ska nog inte sätta det ena mot det andra tror jag!

Å ena sidan tänker vi att "vadå, det är ju bara en gång man kan få uppleva just en sån sak, klart man kan spendera pengarna på det". Fast vi gillar ju å andra sidan inte att stå i centrum... Alltså, vi har inte bestämt oss än hur mycket pengar vi ska lägga på bröllopet. Det enda vi vet är att vi vill vara gifta med varandra. Svårigheten för oss är nog precis det du frågar efter; vad som känns viktigast att lägga pengarna på. Hoppas någon annan kan hjälpa oss på traven!!

Fröken V: Precis de undringarna har jag också!

Svar på tråden Helt sanslöst egentligen