Inlägg från: Leeeloo |Visa alla inlägg
  • Leeeloo

Dyrt till USA, vem ska man boka med?

Vi vill åka till Los Angeles på våran bröllopsresa. Men när vi letar på t.ex. Ticknet.se så kostar det ca 17 - 18 000 kronor för oss två. Bara flyg. Ca 9 000/person. Och det är det billigaste!Många bolag har 22 000. Vi tycker att det är mycket. Vi vet att det kostar pengar att flyga till USA, men jag vet att vi kan hitta billigare. Men jag hittar inte.. Vad har ni för erfarenheter och förslag. Är det någon som ska åka till USA nästa år, vad betalar ni?

• Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?
  • Leeeloo
    Ninnispinnis skrev 2008-09-22 19:43:15 följande:
    Vi kom hem från vår bröllopsresa i onsdags. Vi bokade på resfeber.se och flög med British Airways. Vi betalade ca 11 000 kr för oss båda, tur/retur. Då flög vi ändå till/från olika flygplatser (dit till LA, hem från SF). Lycka till!
    Alltså...hur långt innan bokade ni, Det går inte ens att komma i närheten av 11 000 kronor tur och retur till LA. Vilken stad här i Sverige flög ni ifrån?
  • Leeeloo

Jag har kollat lite mer nu och det verkar som om dom datumen som vi vill åka på är mitt i Industrisemestern. Juli-Augusti. Om vi bokar en månad tidigare går priset ner från 17 000 kronor för 2st till 11-12 000 för 2. Det är en jättestor skillnad. Så vi ska nog åka i mitten av juni istället för slutet av juli. Hoppas bara att priset finns kvar om någon månad. Vi kan inte boka riktigt än.

• Leeeloo

Jo, vi skulle verkligen vilja boka men vi har inte pengar till att göra det förrän om någon månad.. =(

• Leeeloo

aha....det låter ju jättebra! Jag ska absolut kolla.

• Leeeloo

Jag har pratat med min m2b och vi har kommit fram till att vi ska försöka att betala biljetterna inom de närmsta 2 veckorna. Vi har lite pengar undanstoppat som inte är till bröllopsresan. Men vi lånar därifrån och lägger tillbaka dem när bröllopresepengarna kommer in. Vi tycker att det låter som en bra idé. Vi vågar inte riktigt vänta..

• Leeeloo

Vi är ute i god tid och vi har letat, letat och letat... =) Vi tror att vi har hittat nu, vi ska bara kolla upp ett bar saker angående försäkringar och liknande innan vi beställer. Har hittat för 11 900 kronor för 2 personer t/r till LA. Flygbolaget är Delta Airlines. Men jag kan återkomma med info om hur det går. Vi är lite nerviga att boka med ett företag som vi aldrig flugit med innan och som inte är svenskt. men men....jag hoppas det går bra.. men det är ju ändå 12 000 kronor vi talar om, tänk om nått går snett.

• Leeeloo

Vi har bokat med Delta airlines nu. Allt som allt med en extra garanti kostar det 13016 kronor. Resan kostade 12 100 kronor. Bokade hos ticket.se. Vi fick biljetterna dagen efter så allt verkar bra än så länge.

Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?