• Leeeloo

Dyrt till USA, vem ska man boka med?

Vi vill åka till Los Angeles på våran bröllopsresa. Men när vi letar på t.ex. Ticknet.se så kostar det ca 17 - 18 000 kronor för oss två. Bara flyg. Ca 9 000/person. Och det är det billigaste!Många bolag har 22 000. Vi tycker att det är mycket. Vi vet att det kostar pengar att flyga till USA, men jag vet att vi kan hitta billigare. Men jag hittar inte.. Vad har ni för erfarenheter och förslag. Är det någon som ska åka till USA nästa år, vad betalar ni?

• Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?
  • Ninnispinnis

Vi kom hem från vår bröllopsresa i onsdags. Vi bokade på resfeber.se och flög med British Airways. Vi betalade ca 11 000 kr för oss båda, tur/retur. Då flög vi ändå till/från olika flygplatser (dit till LA, hem från SF). Lycka till!

• Leeeloo
    Ninnispinnis skrev 2008-09-22 19:43:15 följande:
    Vi kom hem från vår bröllopsresa i onsdags. Vi bokade på resfeber.se och flög med British Airways. Vi betalade ca 11 000 kr för oss båda, tur/retur. Då flög vi ändå till/från olika flygplatser (dit till LA, hem från SF). Lycka till!
    Alltså...hur långt innan bokade ni, Det går inte ens att komma i närheten av 11 000 kronor tur och retur till LA. Vilken stad här i Sverige flög ni ifrån?
  • Utomlands 2008

Har du kollat runt på närliggande datum? Det kan skilja jättemycket bara på några dagar... har du otur hag du prickat in en populär tid på året.
    Kolle jämförelsesajter såsom
    luftgrop.se
    resfeber.se
    reseguiden.se

• Lil C

hej dar!
    jag vet inte om northwest airlines flyger till LA men du kan ju kolla in sidan.. www.nwa.com/ jag har akt med dom och ar jatte nojd! priserna ar sadar...

jag tror att min kompis snackade om US airways www.usairways.com/ dom hade visst bra priser sa han.. har inte kollat upp det sjalv..

kanske inte var till sa mycket hjalp, men du kan ju kika..

lycka till!

• Wingtear

Vi bokade för 1½vecka sen 27 december 2008, retur 3 januari 2009 arlanda-JFK(new york) det gick lös på ca 7500kr tur/retur per person men iceland air, mellanlandning och planbyte på island båda vägar.
    Testa även alternativa landnigsplatser, vi skulle kommit billigare undan om vi flugit till Newark men vi ska bo hos släkten och de har mycket lättare att hämta oss från JFK.

• Ninnispinnis

Vi bokade i april och var borta 2-16 september. Vi flög från Köpenhamn (bor i Malmö) och mellanlandade i London.

• Leeeloo

Jag har kollat lite mer nu och det verkar som om dom datumen som vi vill åka på är mitt i Industrisemestern. Juli-Augusti. Om vi bokar en månad tidigare går priset ner från 17 000 kronor för 2st till 11-12 000 för 2. Det är en jättestor skillnad. Så vi ska nog åka i mitten av juni istället för slutet av juli. Hoppas bara att priset finns kvar om någon månad. Vi kan inte boka riktigt än.

Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?