• Leeeloo

Dyrt till USA, vem ska man boka med?

Vi vill åka till Los Angeles på våran bröllopsresa. Men när vi letar på t.ex. Ticknet.se så kostar det ca 17 - 18 000 kronor för oss två. Bara flyg. Ca 9 000/person. Och det är det billigaste!Många bolag har 22 000. Vi tycker att det är mycket. Vi vet att det kostar pengar att flyga till USA, men jag vet att vi kan hitta billigare. Men jag hittar inte.. Vad har ni för erfarenheter och förslag. Är det någon som ska åka till USA nästa år, vad betalar ni?

• Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?
  • Pumpkin

Vi betalade drygt 11000kr t/r Los Angeles, åkte 3 september och kom hem igår. Flög med Swiss men sökte priser genom luftgrop.se och bokade sedan via Travelstart. Bokade i januari/februari i år.

• Wingtear
    Leeeloo skrev 2008-09-23 14:25:48 följande:
    Jag har kollat lite mer nu och det verkar som om dom datumen som vi vill åka på är mitt i Industrisemestern. Juli-Augusti. Om vi bokar en månad tidigare går priset ner från 17 000 kronor för 2st till 11-12 000 för 2. Det är en jättestor skillnad. Så vi ska nog åka i mitten av juni istället för slutet av juli. Hoppas bara att priset finns kvar om någon månad. Vi kan inte boka riktigt än.
    Priserna kan ändra med 1000 kr på någon vecka iof så har vi närmare inpå vårat, men vårat pris sten med 1500 på 1½vecka. Så om det går, preliminärboka biljetter!
  • Pumpkin
    Wingtear skrev 2008-09-23 20:08:45 följande:
    Priserna kan ändra med 1000 kr på någon vecka iof så har vi närmare inpå vårat, men vårat pris sten med 1500 på 1½vecka. Så om det går, preliminärboka biljetter!
    Inte bara på någon vecka, det räcker med någon dag. Hade vi bokat 2 dagar tidigare hade vi betalat ca 1000kr mindre.
  • Wingtear
    Pumpkin skrev 2008-09-23 20:15:58 följande:
    Inte bara på någon vecka, det räcker med någon dag. Hade vi bokat 2 dagar tidigare hade vi betalat ca 1000kr mindre.
    per biljett då eller?
  • Pumpkin

Nej, sammanlagt.

Wingtear skrev 2008-09-23 20:26:44 följande:
    per biljett då eller?
  • Wingtear

ok, vårat var per biljett...

Pumpkin skrev 2008-09-23 20:43:59 följande:
    Nej, sammanlagt.
  • Leeeloo

Jo, vi skulle verkligen vilja boka men vi har inte pengar till att göra det förrän om någon månad.. =(

• Wingtear
    Leeeloo skrev 2008-09-23 23:52:07 följande:
    Jo, vi skulle verkligen vilja boka men vi har inte pengar till att göra det förrän om någon månad.. =(
    Jag förstår precis, det var därför vi måste vänta fast vi inte egentligen hade tid.
    Men kolla hur länge en preliminärbokning gäller. Då får ni det pris som gällde när den bokades, fast ni inte betalar förens senare när den bekräftas.
  • Leeeloo

aha....det låter ju jättebra! Jag ska absolut kolla.

Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?