• Leeeloo

Dyrt till USA, vem ska man boka med?

Vi vill åka till Los Angeles på våran bröllopsresa. Men när vi letar på t.ex. Ticknet.se så kostar det ca 17 - 18 000 kronor för oss två. Bara flyg. Ca 9 000/person. Och det är det billigaste!Många bolag har 22 000. Vi tycker att det är mycket. Vi vet att det kostar pengar att flyga till USA, men jag vet att vi kan hitta billigare. Men jag hittar inte.. Vad har ni för erfarenheter och förslag. Är det någon som ska åka till USA nästa år, vad betalar ni?

• Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?
  • Leeeloo

Jag har pratat med min m2b och vi har kommit fram till att vi ska försöka att betala biljetterna inom de närmsta 2 veckorna. Vi har lite pengar undanstoppat som inte är till bröllopsresan. Men vi lånar därifrån och lägger tillbaka dem när bröllopresepengarna kommer in. Vi tycker att det låter som en bra idé. Vi vågar inte riktigt vänta..

• Wingtear
    Leeeloo skrev 2008-09-25 09:14:42 följande:
    Jag har pratat med min m2b och vi har kommit fram till att vi ska försöka att betala biljetterna inom de närmsta 2 veckorna. Vi har lite pengar undanstoppat som inte är till bröllopsresan. Men vi lånar därifrån och lägger tillbaka dem när bröllopresepengarna kommer in. Vi tycker att det låter som en bra idé. Vi vågar inte riktigt vänta..
    Så gjorde vi oxå. Tömde alla besparingar och fick ca 500kr kvar att leva på i 2 veckor Men kolla endå om ni får preliminärboka i de två veckorna! Det är värt det!
  • Tessa2

Vi åkte till New York för 2 år sedan.. Bokade via Mr Jet.. Reste med British Airways.. Då kostade flygstol t/r för 2 pers 9500:- Mellan landade i London både dit och hem. Landade på JFK på vägen dit och åkte från Newark på hemvägen. Går att hitta billiga biljetter om man har tid att leta och är ute i riktigt god tid.

• Leeeloo

Vi är ute i god tid och vi har letat, letat och letat... =) Vi tror att vi har hittat nu, vi ska bara kolla upp ett bar saker angående försäkringar och liknande innan vi beställer. Har hittat för 11 900 kronor för 2 personer t/r till LA. Flygbolaget är Delta Airlines. Men jag kan återkomma med info om hur det går. Vi är lite nerviga att boka med ett företag som vi aldrig flugit med innan och som inte är svenskt. men men....jag hoppas det går bra.. men det är ju ändå 12 000 kronor vi talar om, tänk om nått går snett.

• Ninnispinnis

Delta är ett stort välkänt flygbolag (amerikanskt), så det borde inte vara några problem. Jag hade absolut bokat!

• Pumpkin

Delta Airlines är det absolut inget konstigt med, stort och välkänt som Ninnispinnis säger

• Utomlands 2008

Ngn som har information om VILKA flygbolag som är osäkra att boka via nu med tanke på finanskrisen...?

• Wingtear

Utomlands 2008 skrev 2008-10-11 14:54:03 följande:

Ngn som har information om VILKA flygbolag som är osäkra att boka via nu med tanke på finanskrisen...?
    Skulle väll inte rekomendera isländska då Det beror ju på var de har sitt kapital. Shit, kom just på att vi bokade med iceland air måste kolla det, hoppas reseförsäkringen täcker om det inte flyger!!!!
  • Utomlands 2008
    Wingtear skrev 2008-10-11 21:44:47 följande:
    Utomlands 2008 skrev 2008-10-11 14:54:03 följande:
    Skulle väll inte rekomendera isländska då Det beror ju på var de har sitt kapital. Shit, kom just på att vi bokade med iceland air måste kolla det, hoppas reseförsäkringen täcker om det inte flyger!!!!
    Just det ja... Iceland Air. Hm... det kan ju vara säkert ekonomiskt ändå, beroende på vad de har sitt kapital som du säger - hoppas det!
  • 090208

Mellanlanda pa Island???

Wingtear skrev 2008-09-22 20:56:50 följande:
    Vi bokade för 1½vecka sen 27 december 2008, retur 3 januari 2009 arlanda-JFK(new york) det gick lös på ca 7500kr tur/retur per person men iceland air, mellanlandning och planbyte på island båda vägar.Testa även alternativa landnigsplatser, vi skulle kommit billigare undan om vi flugit till Newark men vi ska bo hos släkten och de har mycket lättare att hämta oss från JFK.
  • Wingtear

Kollade deras hemsida, de uppmanar folk att flyga med dem till island eftersom det blivit så billigt där iom att deras valuta är så svag... Tror inte det är någon större fara med dem med andra ord
    Utomlands 2008 skrev 2008-10-12 09:07:50 följande:

Just det ja... Iceland Air. Hm... det kan ju vara säkert ekonomiskt ändå, beroende på vad de har sitt kapital som du säger - hoppas det!
    [/citat]
    090208 skrev 2008-10-12 12:38:52 följande:
    [citat]
    Mellanlanda pa Island???
    Ja. Planet landar, man hoppar ur, de städar planet och sen fortsätter vi, antagligen är det väll en del som tänker stanna på island och några nya som tillkommer.
  • Utomlands 2008
    090208 skrev 2008-10-12 12:38:52 följande:
    Mellanlanda pa Island???
    Närmaste vägen mellan Skandinavien och USA går via Island, det har Iceland Air tagit fasta på, ffa i sin marknadsföring.
  • Vicci80

Hej,

Kolla med både Delta och Continental Airines. Kolla först på pricerunner.se. Här sänker resebyråerna sina påslag för att hamna högst upp på det billigaste.

Tänk på att det är mycket tidsändringar med Delta Airlines. Generellt på många flygbolag just nu, då resebranschen är inne i en svår tid. Betala din resa så fort du kan, annars kan priset gå upp.

Kram V som jobbar inom resebranschen

• Leeeloo

Vi har bokat med Delta airlines nu. Allt som allt med en extra garanti kostar det 13016 kronor. Resan kostade 12 100 kronor. Bokade hos ticket.se. Vi fick biljetterna dagen efter så allt verkar bra än så länge.

• 090208

Ett ratt viktigt och bra tips till alla (vart man an vill aka):

Man flyger valdigt billigt fran London. Sa man kan alltsa boka flyget fran London till t.ex USA, och sa flyger man fran Sverige till London med RyanaAir. Sparar man pa!

• Pumpkin
    090208 skrev 2008-10-13 16:39:53 följande:
    Ett ratt viktigt och bra tips till alla (vart man an vill aka):Man flyger valdigt billigt fran London. Sa man kan alltsa boka flyget fran London till t.ex USA, och sa flyger man fran Sverige till London med RyanaAir. Sparar man pa!
    Gör man verkligen det? Jag tänker på att RyanAir flyger till mindre flygplatser och att man då måste ta sig till och från dessa för att ta sig hemifrån och till flyget till USA.
  • 090208

Hmm...

Buss Stansted- Stratford 45 min.
    Tunnelbana Stratford- Holborn ca 20 min.
    Tunnelbana Holborn- Heathrow ca 1 timme.

Helt ok om man sparar nagra tusenlappar. Far sakert vanta en del men det far man val anda gora nar man mellanlandar.

• Pumpkin
    090208 skrev 2008-10-13 17:14:52 följande:
    Hmm...Buss Stansted- Stratford 45 min.Tunnelbana Stratford- Holborn ca 20 min.Tunnelbana Holborn- Heathrow ca 1 timme.Helt ok om man sparar nagra tusenlappar. Far sakert vanta en del men det far man val anda gora nar man mellanlandar.
    Buss Stockholm - Skavsta 80 minuter
    Buss Stockholm - Västerås Airport 75 minuter

Och kostnaden förstås, 150kr respektive 99kr för bussen, och ??kr för tunnelbanan/bussen i London.

Men ja, är det tusenlappar man tjänar så kan det ju naturligtvis vara värt det. Fast jag skulle nog ha väldigt svårt för att lägga till 3 timmar på min restid på en resa som är så pass lång redan.

Bra att veta om hur som helst!
  • Freckles

Vi bokade vår resa i sommras till Miami hos Flygvaruhuset, vi betalade ca 8000kr/person. Det var det billigaste vi hittade då och vi mellanlandade i Paris både på dit och hemresan.

Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?