Inlägg från: Wingtear |Visa alla inlägg
  • Wingtear

Dyrt till USA, vem ska man boka med?

Vi bokade för 1½vecka sen 27 december 2008, retur 3 januari 2009 arlanda-JFK(new york) det gick lös på ca 7500kr tur/retur per person men iceland air, mellanlandning och planbyte på island båda vägar.
    Testa även alternativa landnigsplatser, vi skulle kommit billigare undan om vi flugit till Newark men vi ska bo hos släkten och de har mycket lättare att hämta oss från JFK.

• Wingtear
    Leeeloo skrev 2008-09-23 14:25:48 följande:
    Jag har kollat lite mer nu och det verkar som om dom datumen som vi vill åka på är mitt i Industrisemestern. Juli-Augusti. Om vi bokar en månad tidigare går priset ner från 17 000 kronor för 2st till 11-12 000 för 2. Det är en jättestor skillnad. Så vi ska nog åka i mitten av juni istället för slutet av juli. Hoppas bara att priset finns kvar om någon månad. Vi kan inte boka riktigt än.
    Priserna kan ändra med 1000 kr på någon vecka iof så har vi närmare inpå vårat, men vårat pris sten med 1500 på 1½vecka. Så om det går, preliminärboka biljetter!
  • Wingtear
    Pumpkin skrev 2008-09-23 20:15:58 följande:
    Inte bara på någon vecka, det räcker med någon dag. Hade vi bokat 2 dagar tidigare hade vi betalat ca 1000kr mindre.
    per biljett då eller?
  • Wingtear

ok, vårat var per biljett...

Pumpkin skrev 2008-09-23 20:43:59 följande:
    Nej, sammanlagt.
  • Wingtear
    Leeeloo skrev 2008-09-23 23:52:07 följande:
    Jo, vi skulle verkligen vilja boka men vi har inte pengar till att göra det förrän om någon månad.. =(
    Jag förstår precis, det var därför vi måste vänta fast vi inte egentligen hade tid.
    Men kolla hur länge en preliminärbokning gäller. Då får ni det pris som gällde när den bokades, fast ni inte betalar förens senare när den bekräftas.
  • Wingtear
    Leeeloo skrev 2008-09-25 09:14:42 följande:
    Jag har pratat med min m2b och vi har kommit fram till att vi ska försöka att betala biljetterna inom de närmsta 2 veckorna. Vi har lite pengar undanstoppat som inte är till bröllopsresan. Men vi lånar därifrån och lägger tillbaka dem när bröllopresepengarna kommer in. Vi tycker att det låter som en bra idé. Vi vågar inte riktigt vänta..
    Så gjorde vi oxå. Tömde alla besparingar och fick ca 500kr kvar att leva på i 2 veckor Men kolla endå om ni får preliminärboka i de två veckorna! Det är värt det!
  • Wingtear

Utomlands 2008 skrev 2008-10-11 14:54:03 följande:

Ngn som har information om VILKA flygbolag som är osäkra att boka via nu med tanke på finanskrisen...?
    Skulle väll inte rekomendera isländska då Det beror ju på var de har sitt kapital. Shit, kom just på att vi bokade med iceland air måste kolla det, hoppas reseförsäkringen täcker om det inte flyger!!!!
  • Wingtear

Kollade deras hemsida, de uppmanar folk att flyga med dem till island eftersom det blivit så billigt där iom att deras valuta är så svag... Tror inte det är någon större fara med dem med andra ord
    Utomlands 2008 skrev 2008-10-12 09:07:50 följande:

Just det ja... Iceland Air. Hm... det kan ju vara säkert ekonomiskt ändå, beroende på vad de har sitt kapital som du säger - hoppas det!
    [/citat]
    090208 skrev 2008-10-12 12:38:52 följande:
    [citat]
    Mellanlanda pa Island???
    Ja. Planet landar, man hoppar ur, de städar planet och sen fortsätter vi, antagligen är det väll en del som tänker stanna på island och några nya som tillkommer.
Svar på tråden Dyrt till USA, vem ska man boka med?