• Stardusty

Går ner i vikt men inte i cm!

Kände att jag måste skriva av mig...
    I början av sommaren köpte jag med flit en för liten bröllopsklänning för att äntligen motivera mig att gå ner i vikt. Hon som sålde den sa när jag provade den att jag nog skulle behöva gå ner 5-6 kilo för att den skulle sitta bra. Jag började då ett program på Itrim och har gått ner stadigt hela tiden. Idag var jag på vägning igen och har lyckats gå ner 8 kilo! Jättebra tyckte jag, då borde det även synas på måtten, dvs. man måste ju minskat i cm också. Men klänningen går fortfarande inte igen! Det fattas typ 1,5 - 2 cm... Jag blir så frustrerad för jag går ju ner, jag har ju gått ner mer än vad hon trodde att jag skulle behöva! Bröllopet är om 4 veckor och jag hinner ju säkert gå ner 2 kilo till, men tänk om det inte räcker?
    Blir bara så lessen, man blir ju så glad att man går ner men så blir det ett sånt antiklimax när det inte syns på kläderna...

• Svar på tråden Går ner i vikt men inte i cm!
  • Stardusty

Nej jag vet, men jag har ju kollat mina mått och tycker ju att 8 kilo borde motsvara typ 8 cm...

• Stardusty

Tack för svar!

T RO - Klänningen är med snörning, men det är en bit tyg bakom snörningen som ska hakas fast högst upp och det är där som det diffar 2 cm ungefär... Sömmerskan kan ju säkert sy på nånting så det är ju inte världens panik, men man vill ju helst ha klänningen som den är tänkt så att säga...

Det programmet jag går på Itrim involverar både mat och träning, så jag har minskat både matmässigt och träningsmässigt så att säga Träningen är både styrka och kondition, men jag kanske ska lägga på lite extra styrka nu på slutet, eller?
    Var har du hört att massage hjälper förresten?

• Stardusty

Jo alltså klänningen går ju att rädda i värsta fall, man kan antingen byta till en större ryggplatta eller ta ut den lite, men det är mest det att man kämpat så mkt och verkligen gått ner men så syns det inte på kläderna!

Jag dricker apmycket, 2 liter om dan minst, men jag ska försöka konditionsträna mer och inte träna för mycket styrkemässigt. Och kanske prova lite massage

Svar på tråden Går ner i vikt men inte i cm!