• Plummis83

Behöver hjälp

Jag blir så irriterad....

För 2 månader sen så bestämde jag mig för att verkligen gå ner i vikt, iaf ändra måttet på vissa kroppsdelar men står helt stilla!!

Jag köpte gymkort å tränar så ofta jag hinner vilket kan skilja en del... En vecka kan jag träna 4-5 gånger medans nästa kanske jag hinner med 2-3 pass!! Beror mkt på hur jag jobbar!!

Försöker hålla mig borta från både läsk å godis, vilket inte alltid är det lättaste, men jobbar på det!!
    Försöker äta frukt å grönsaker istället.

Så snälla, alla ni som har tips och råd på vad jag ska göra... Inga såna där kurer för det är INTE min grej...

• Svar på tråden Behöver hjälp
  • Plummis83

Tack för era tips... Är nog matvanorna som spökar, men det är svårt med regelbundna tider med tanke på mitt jobb!! Där äter vi när vi får tid!! Jag försöker iaf laga min mat, alt tar med matlåda! Innan köpte jag oftast nån portionsrätt. Har även provat med GI men det sprack!!

• Plummis83

Nog rör jag mig väldigt mkt!! Har inget stillasittande jobb (jobbar på ett gruppboende och det händer saker hela tiden), har 2 hundar så minst 1 timmes promenad varje dag, har 1 häst som jag är hos minst 4 dagar/vecka (övriga dagar har medryttaren) plus att jag tränar på gym sen 2 månader!! Så rätt aktiv är jag så det borde vara inom matvärlden jag gör fel!!!

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-24 07:14:29 följande:

Stegräknare är en lite kul om man vill ha koll på sina steg men nu verkar det ju som du rör på dig ändå...
  • Plummis83

Jag är lite anti kurer å sådant... Har provat nutrilett å har ett gäng påsar kvar så de ska jag dricka upp iaf... Men saknade maten så mkt å det funkar inte för mig med enbart kurer. Å jag tänker inte betala en del för att gå med i nån av alla dessa olika klubbar som finns.

Får helt enkelt ändra matvanorna bara, att inte äta för sent på kvällen, att inte gå å småäta, undvika godis å läsk till större delen iaf, äta frukost, lunch å middag å mellanmål!! Å mkt frukt å grönsaker!!!

LillEm skrev 2008-09-24 12:31:08 följande:
    Hej Plummis83,Jag blev så glad att läsa att du inte vill använda några pulverdieter eller liknande för att gå ner i vikt.Mitt tips är att äta ofta ca 6 ggr / dag.Men glöm inte bort att älska dig själv och din kropp.Om du älskar din kropp så vill du oxå vara snäll och vårda din kropp.Det är ganska så mycket fokusering på mat/bantning mm här på BT och jag vill bara påpeka att vi alla är unika och vackra.Kram på alla er vackra brudar i alla storlekar/ LillEm
Svar på tråden Behöver hjälp