Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Behöver hjälp

Heja på dig! jag gick riktigt raska promenader med stavar och besämde mig för att jag inte skulle ha en massa förbud utan tänka att :jag är faktiskt värd att laga riktig mat åt mig själv. Jag såg till att verkligen få i mig frukost. lunch och middag med frukt och grönt till alla målen, helst halva tallriken. Dessutom vettiga mellanmål, som en smoothie eller frukt. Jag vet precis hur det är att inte ha ordentliga mattider och lugn och ro. Man hamnar helt snett m ämnesomsättning, aptit, blodsockernivå och allt. Dessutom äter man en massa skräp man inte ens skulle blivit sugen på annars. Jag lyckades gå ner 9 kg i våras och då åt jag 3-rättersmiddag minst 1g/vecka med vin och allt. Försökte dock välja fikatillfällen, dvs inte både hemma med sonen och på jobbet med kollegorna... Nu har vi haft det snärjigt i vardagen igen både hemma och på jobbet och jag har gått upp flera kilo igen, men nu vet jag ju så tydligt var jag har mina fällor och att det inte behövdes vare sig kurer eller bantning och inte heller hysterisk träning. Jag tycker det kändes sunt att tänka att jag var värd bra mat hellre än att förbjuda sig det goda. Jag lovar att jag åt mer än någonsin och dessutom verkligen njöt av godbitar och lyxet när jag valde det, än att bara trycka i sis en kexchoklad i syfte att orka köra hem efter jobbet. Du kommmer att lyckas bara du unnar dig det själv och ger dig tid, både till att fixa med mat (det heter ju snabb-mat av en anledning...) och tid att nå dina mål. Själv ska jag fortsätta trots steg bakåt senaste tiden och jag har en bra bit kvar, tro mig...

Svar på tråden Behöver hjälp